Linus Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 SubTractor Only 2005 För er som inte kan tyska, kan jag förklara... 😄 Tävlingen går ut på att skriva en låt i Reason, mellan 3:00 och 3:30 lång. Låten skapas enbart i Reason. Endast Subtractors får användas. Inga samplingar eller Malström. Effekter, som Reverb eller Scream får självklart användas. Alla genrer är tillåtna. Vinsten är 3 samplingscds från Soundbreeze. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 mellan 3:00 och 3:30 lång. Då får man köra med stoppur ju. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 Hoho.. kan va ballt! Synd bara att man kan så lite tyska. Praktiskt taget inget alls. Man kanske kan vara med ändå.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 20 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 20 augusti 2005 mellan 3:00 och 3:30 lång. Då får man köra med stoppur ju. ...eller justera tempot när låten är klar så att du når in under 3:30 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 21 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 21 augusti 2005 Synd bara att man kan så lite tyska. Äsch, du behöver väl inte prata tyska. Det är ju bara att skicka en RNS-fil i ett mail och ev. skriva ett inlägg på det forumet på engelska 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naith Postat 22 augusti 2005 Dela Postat 22 augusti 2005 (redigerat) Man får alltså inte använda Redrum och/eller Dr. Rex heller om jag förstår saken rätt? När börjar tävlingen? Hur var det man gjorde för att kolla hur lång sin låt är? Har för mig man kunde göra det inne i Reason. Redigerat 22 augusti 2005 av Naith Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 22 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 22 augusti 2005 Man får alltså inte använda Redrum och/eller Dr. Rex heller om jag förstår saken rätt? Nepp, du får programmera trumljud i Subtractorn också 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naith Postat 22 augusti 2005 Dela Postat 22 augusti 2005 Japp. Får göra det. Någon som har svar på mina två andra frågor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 22 augusti 2005 Dela Postat 22 augusti 2005 Hur var det man gjorde för att kolla hur lång sin låt är? Har för mig man kunde göra det inne i Reason. Stoppur, som sagt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 22 augusti 2005 Dela Postat 22 augusti 2005 Pjåsk! Kom tillbaka när ni gjort en låt med enbart brusgeneratorer som både innehåller melodi och trummor 😄 /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Murdock Postat 23 augusti 2005 Dela Postat 23 augusti 2005 Egentligen är inte detta så svårt. Jag har hört folk göra bra låtar endas av samplingar genererade av en vindtygsjacka. Därmed inte sagt att jag själv skulle vinna.. eh, kul idé var väl det jag tänkte säga. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 Hur var det man gjorde för att kolla hur lång sin låt är? Har för mig man kunde göra det inne i Reason. Stoppur, som sagt. Man kan också spara låten. När man bläddrar efter låtar så står det nere i högra hörnet av browsern hur lång låten är, förutsatt att man har justerat E-pinnen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 Jag är ändå sur för att en sån enkel funktion saknas. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piffen Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 Haha.. Va roligt å läsa lite tyska. Vilka fina killar. "Das finde ich mega intresant" 😄 Jaa, so fantastisch. Jag gillar det där med att han förklarade att man till och med var tvungen att göra percussion i subtractor, som om det inte räckte med att bara subtractor är tillåtet, och att effekter är förbjudet. Haha, så himla fint, ont om bidrag bara, eller var det på skoj kanske? Fast folk kanske tänker lägga lite tid på det.. Kanske jag borde göra jag med, det är ju trevlig ide. Tack för tipset Linus. 🙂 //smulan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 (redigerat) Vadfaen percussion med en analogsynt är väl inga problem? 😄 Subtractor stöder väl enkel FM-syntes och har inbyggda brusgeneratorer för hi-hats och dylikt. Baskagge är ju bara att frekvensmodulera en sinuston med ett envelope, eller ta trekantsvåg och kör genom en dist för lite mer bett. Virvelljud bör vara svårast men det skall nog också gå vägen. /Majken Redigerat 24 augusti 2005 av Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naith Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 (redigerat) Förbjudet med effekter också? 😄 Eq och Compressor då? Redigerat 24 augusti 2005 av Naith Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 jag har själv varit sugen på en att starta en sådan tävlig här på forumet eftersom det varkar dröja med reason kompo 2 🙂😠 inga effekter, BARA subbor 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 25 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 25 augusti 2005 ...eftersom det varkar dröja med reason kompo 2 🙂😄 Ja, ska du ta över den istället? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 25 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 25 augusti 2005 Vadfaen percussion med en analogsynt är väl inga problem? Så sant! Raapie har gjort en hel refill med Subtractor-percussion. Kan ju vara ett tips för de som inte vill skruva själv, eller få en snabb utgångspunkt att ratta om 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 25 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 25 augusti 2005 ...och att effekter är förbjudet. Nää! Läs regel 4 en gång till. Regler1. Varje deltagare komponerar en sång, som måste vara ca. 3:00-3:30 lång. 2. Endast Reason får användas. 3. Som ljudkälla får endast Subtractorn användas. Inga samplingar och ingen Malström. Det betyder att även trummor och percussion måste göras i Subtractor. 4. Effekter såsom Reverb, Scream etc. är tillåtna. 5. Varje genre är tillåten. Trance uppskattas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 25 augusti 2005 Dela Postat 25 augusti 2005 Trance uppskattas. Jaha, det avgjorde ju saken. Pang på nästa projekt. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piffen Postat 25 augusti 2005 Dela Postat 25 augusti 2005 Haha.. Jag är nog blind. Eller så har jag dåligt minne.. 😎 Men med effekter blir det ju riktigt roligt! Jag tycker percussions i subtractor är riktigt bra. Så jag menade inte att det är svårt eller trist, tvärtom.. 🙂 //smulan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.