Jump to content
Annons

Vilket spel spelar du mest just nu?

Nexustwins

Recommended Posts

Vilket modernt spel spelar du mest just nu???

Och vilket dos spel var det du fastnade för.... Det första spelet som jag spelade var ett f1 spel kul men senare fasnade jag framför wolfenstien 3D...

Ett modernt spel som jag spelar nu är nog ureal 2004 & Tce modden till wolfenstien enemy territorry.

Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 60
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Spelar för närvarande konsollspel, eftersom en polare nyss åkte till japan och lät mig ta hand om hans gamecube ett år. Spelar just nu mycket F-Zero, men det kommer bli metroid 1, 2 samt Resident evil 4 snart också.

På Pc har demot till battlefield 2 rullat ett tag, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska köpa det eller inte. Demot har inte övertygat mig än till 100%.

Dela på andra sajter

Har inte spelat Q3A på månader. Det jobbiga är att om jag börjar så kommer jag va helt värdelös och så tar det en veckas hårdträning innan man är på gång igen. Dilemma! Därför har det blivit en hel del DiabloII sen jag fick fart på expansion-packet. Blev ju som ett nytt spel nästan!

Dela på andra sajter

Nu kom jag och tänka på ett gammalt dos spel som jag var helt förälskad i. Full Throttle hette spelet. Ett äventyrs-spel där man va en MC-snubbe som skulle lösa massa gåtor och shit. Ballt som in i hell är det iaf! 🙂

Synd att lucasarts stoppade 2:an precis innan det skulle släppas.... 😉

kommer inte riktigt ihåg varför det stoppades.

Dela på andra sajter

Nu kom jag och tänka på ett gammalt dos spel som jag var helt förälskad i. Full Throttle hette spelet. Ett äventyrs-spel där man va en MC-snubbe som skulle lösa massa gåtor och shit. Ballt som in i hell är det iaf! 🙂

Synd att lucasarts stoppade 2:an precis innan det skulle släppas.... 🙁

kommer inte riktigt ihåg varför det stoppades.

Va? 😄

De jävlarna! Har spelet läckt ut så man kan få tag på det i smyg? 😄

Dela på andra sajter

Giana Sisters och Bubble Bobble till c64 är riktiga spel.

Gamla hederliga DOS-spelen som tog en med storm är ju Day of the Tentacle och Sam n' Max hit the road och Lesure suit Larry. Doom var ju en klar hit när det kom (IDKFA remember?). Simon the Sorcerer var kul som fasen.

Redigerat av MusicGene
Dela på andra sajter

Jag har inte spelat ett spel på datorn sen 1994... Det är säkert det.. Inte ens patiansen i Windows.

Men däremot så minns jag 3 spel från slutet av 80-talet som jag tyckte var häftiga då. Lesure suit Larry 1an.. Första Wolfenstein samt ett ryskt spel med ett hemligt religiöst medelande inbyggt (påskägg) som heter Quatris.

Första dataspelet jag provat var Pong 1976 eller nåt... i slutet av 70-talet så programerade jag nåra spel i Basic på en ABC-80, typ Worm och Tennís etc.

Edit: Glömde.. Jag testade ölskjutarspelet nån hade länk till häromdan 😆

Redigerat av hegobald
Dela på andra sajter

Nu kom jag och tänka på ett gammalt dos spel som jag var helt förälskad i. Full Throttle hette spelet. Ett äventyrs-spel där man va en MC-snubbe som skulle lösa massa gåtor och shit. Ballt som in i hell är det iaf! 😱

.. Full Throttle har jag original i en låda som heter "The LucasArts Archives Vol III" 😆 ..

.. ett kul spel, men slår föga Monkey Island-serien 😱

--

Just nu spelar jag inget spel alls. Har spelat Doom III, Motocross Madness II, Monkey Island III och IV och Need For Speed Roadchallenge rätt mkt den senaste tiden (bland moderna spel då)..

Mina första MSDOS-spel jag fastande för var Stunts och Wolf3D ..

Annars körde jag Amiga långt innan dess, och det första jag minns därifrån måste varit F/A-18 Interceptor 😄

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Dela på andra sajter

Nu kom jag och tänka på ett gammalt dos spel som jag var helt förälskad i. Full Throttle hette spelet. Ett äventyrs-spel där man va en MC-snubbe som skulle lösa massa gåtor och shit. Ballt som in i hell är det iaf! 🙁

Full Throttle :rolleyes::rolleyes:😄

det var en riktig goding 😎🙁

busläcker Rock 🙁

Dela på andra sajter

8 timmar world of warcraft varje dag är det som gäller just nu.

Till dos var det micro machines 1 och 2 som gällde i början. 2'an är fortfarande ett av de 3 bästa racingspelen någonsin genom tiderna! Framförallt var det roligt att bygga banor i det. Bygga banor var det även roligt att göra till Duke Nukem 3d.

Redigerat av Zamn
Dela på andra sajter

Heroes of might and magic 3, och Gish! 2D-spel båda två, det är ju dom som är bäst. 😳

Några gamlare spel som jag gillar är: Megaman, Doom, Diablo, och GTA2. Men dom har jag inte sett på jättelänge. 😱

🙂

Dela på andra sajter

fattar inte hur ni hinner.. inte nog med att man ska jobba och prodda så måste man även hinna träffa sina polare. skulle knappast byta ett spel mot mina vänner :|

Nä, inte jag heller egentligen... 8 timmar om dan??

Jag spelar nog ungefär 8 timmar på ett halvår... 😳

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.