Nexustwins Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 Vilket modernt spel spelar du mest just nu??? Och vilket dos spel var det du fastnade för.... Det första spelet som jag spelade var ett f1 spel kul men senare fasnade jag framför wolfenstien 3D... Ett modernt spel som jag spelar nu är nog ureal 2004 & Tce modden till wolfenstien enemy territorry. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 Grand Theft Auto San Andreas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 Jag spelar för tillfället: Delta Force Extreme, Dungeon Siege 2 och Colin Mcrae 2005 I den mån jag hinner och har lust! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 Nu kom jag och tänka på ett gammalt dos spel som jag var helt förälskad i. Full Throttle hette spelet. Ett äventyrs-spel där man va en MC-snubbe som skulle lösa massa gåtor och shit. Ballt som in i hell är det iaf! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 Spelar för närvarande konsollspel, eftersom en polare nyss åkte till japan och lät mig ta hand om hans gamecube ett år. Spelar just nu mycket F-Zero, men det kommer bli metroid 1, 2 samt Resident evil 4 snart också. På Pc har demot till battlefield 2 rullat ett tag, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska köpa det eller inte. Demot har inte övertygat mig än till 100%. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 San Andreas här med. Annars försöker jag klämma in lite Counterstrike mellan vändorna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 Har inte spelat Q3A på månader. Det jobbiga är att om jag börjar så kommer jag va helt värdelös och så tar det en veckas hårdträning innan man är på gång igen. Dilemma! Därför har det blivit en hel del DiabloII sen jag fick fart på expansion-packet. Blev ju som ett nytt spel nästan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 Nu kom jag och tänka på ett gammalt dos spel som jag var helt förälskad i. Full Throttle hette spelet. Ett äventyrs-spel där man va en MC-snubbe som skulle lösa massa gåtor och shit. Ballt som in i hell är det iaf! 🙂 Synd att lucasarts stoppade 2:an precis innan det skulle släppas.... 😉 kommer inte riktigt ihåg varför det stoppades. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SinSonic Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 "San Andereas" och så blir det en del "Star Wars Galaxies" oxo... som jag lirat i typ 2 år till och från. går lite i perioder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 San andreas till ps2...fast jag slutade precis me de 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 Nu kom jag och tänka på ett gammalt dos spel som jag var helt förälskad i. Full Throttle hette spelet. Ett äventyrs-spel där man va en MC-snubbe som skulle lösa massa gåtor och shit. Ballt som in i hell är det iaf! 🙂 Synd att lucasarts stoppade 2:an precis innan det skulle släppas.... 🙁 kommer inte riktigt ihåg varför det stoppades. Va? 😄 De jävlarna! Har spelet läckt ut så man kan få tag på det i smyg? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 (redigerat) Giana Sisters och Bubble Bobble till c64 är riktiga spel. Gamla hederliga DOS-spelen som tog en med storm är ju Day of the Tentacle och Sam n' Max hit the road och Lesure suit Larry. Doom var ju en klar hit när det kom (IDKFA remember?). Simon the Sorcerer var kul som fasen. Redigerat 20 augusti 2005 av MusicGene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 (redigerat) Jag har inte spelat ett spel på datorn sen 1994... Det är säkert det.. Inte ens patiansen i Windows. Men däremot så minns jag 3 spel från slutet av 80-talet som jag tyckte var häftiga då. Lesure suit Larry 1an.. Första Wolfenstein samt ett ryskt spel med ett hemligt religiöst medelande inbyggt (påskägg) som heter Quatris. Första dataspelet jag provat var Pong 1976 eller nåt... i slutet av 70-talet så programerade jag nåra spel i Basic på en ABC-80, typ Worm och Tennís etc. Edit: Glömde.. Jag testade ölskjutarspelet nån hade länk till häromdan 😆 Redigerat 20 augusti 2005 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 Jag lägger en patiens ibland! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 (redigerat) Nu kom jag och tänka på ett gammalt dos spel som jag var helt förälskad i. Full Throttle hette spelet. Ett äventyrs-spel där man va en MC-snubbe som skulle lösa massa gåtor och shit. Ballt som in i hell är det iaf! 😱 .. Full Throttle har jag original i en låda som heter "The LucasArts Archives Vol III" 😆 .. .. ett kul spel, men slår föga Monkey Island-serien 😱 -- Just nu spelar jag inget spel alls. Har spelat Doom III, Motocross Madness II, Monkey Island III och IV och Need For Speed Roadchallenge rätt mkt den senaste tiden (bland moderna spel då).. Mina första MSDOS-spel jag fastande för var Stunts och Wolf3D .. Annars körde jag Amiga långt innan dess, och det första jag minns därifrån måste varit F/A-18 Interceptor 😄 /Daniel Redigerat 20 augusti 2005 av D Vibe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fnykis Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 Spelar lite battlefield när jag får lust. Annars spelar jag Driver 3 men tyvärr funkar inte mitt PS2 så jag får dra till en granne för att spela det.. .:Fnykis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 Nu kom jag och tänka på ett gammalt dos spel som jag var helt förälskad i. Full Throttle hette spelet. Ett äventyrs-spel där man va en MC-snubbe som skulle lösa massa gåtor och shit. Ballt som in i hell är det iaf! 🙁 Full Throttle 😄 det var en riktig goding 😎🙁 busläcker Rock 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 21 augusti 2005 Dela Postat 21 augusti 2005 Megaman Anniversary collection och Mario Kart:Double dash är väl de spel jag hållt på med mest på sistone... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 21 augusti 2005 Dela Postat 21 augusti 2005 Commander Keen var nog det DOS-spel som jag fastnade för. 😆 // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zamn Postat 21 augusti 2005 Dela Postat 21 augusti 2005 (redigerat) 8 timmar world of warcraft varje dag är det som gäller just nu. Till dos var det micro machines 1 och 2 som gällde i början. 2'an är fortfarande ett av de 3 bästa racingspelen någonsin genom tiderna! Framförallt var det roligt att bygga banor i det. Bygga banor var det även roligt att göra till Duke Nukem 3d. Redigerat 21 augusti 2005 av Zamn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 21 augusti 2005 Dela Postat 21 augusti 2005 fattar inte hur ni hinner.. inte nog med att man ska jobba och prodda så måste man även hinna träffa sina polare. skulle knappast byta ett spel mot mina vänner :| Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 21 augusti 2005 Dela Postat 21 augusti 2005 Day of Defeat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 21 augusti 2005 Dela Postat 21 augusti 2005 Heroes of might and magic 3, och Gish! 2D-spel båda två, det är ju dom som är bäst. 😳 Några gamlare spel som jag gillar är: Megaman, Doom, Diablo, och GTA2. Men dom har jag inte sett på jättelänge. 😱 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 21 augusti 2005 Dela Postat 21 augusti 2005 fattar inte hur ni hinner.. inte nog med att man ska jobba och prodda så måste man även hinna träffa sina polare. skulle knappast byta ett spel mot mina vänner :| Nä, inte jag heller egentligen... 8 timmar om dan?? Jag spelar nog ungefär 8 timmar på ett halvår... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fnykis Postat 21 augusti 2005 Dela Postat 21 augusti 2005 Heroes of might and magic 3, och Gish! 2D-spel båda två, det är ju dom som är bäst. 😮 Heroes of Might and Magic 3 är väl inte 2D? 🙂 .:Fnykis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stolle Postat 21 augusti 2005 Dela Postat 21 augusti 2005 CS Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 21 augusti 2005 Dela Postat 21 augusti 2005 Age of empires 2! Så jälla klockrent spel så de inte e sant 🙂 älskar de! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zutztrutz Postat 21 augusti 2005 Dela Postat 21 augusti 2005 San Andreas och nyss Max Payne 2. Har spelat cs i några år, men inte längre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 21 augusti 2005 Dela Postat 21 augusti 2005 Commander Keen var nog det DOS-spel som jag fastnade för. 😄 // David Hehe. ID i sitt esse 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 21 augusti 2005 Dela Postat 21 augusti 2005 San Andreas Operation Flashpoint Battlefield 2 DEMO (inte heller bestämt mig än) Half Life 2 Allt på PC´n som förärvarande står still pga brännd PCI plats och ev brännt Delta1010LT kortet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.