Diwic Postat 20 augusti 2005 Postat 20 augusti 2005 Låt mig gissa: snart kommer det bakteriedödande medel som man ska doppa tandborstarna i efter varje borstning, alla går på det till det visar det sig att detta bakteriedödande medel kan ge magsår och orsaka cancer, sen börjar det dyka upp bakterier som är resistenta mot det bakteriedödande medlet och som dessutom är farliga och som penicillin inte råder bot på, sedan uppfinner de en högtryckstvätt som man ska stoppa tandborsten i efter varje borstning, alla går på det tills nån upptäcker att man får lika bra resultat av att stoppa den i diskmaskinen, och så rullar cirkusen vidare...eller vad tror ni? // David
Nexustwins Postat 20 augusti 2005 Postat 20 augusti 2005 Mmmmm... Blir nog så... Eller så kanske medlet är farligt så alla nissar som använder det blir små nisse mutanter 😛
Claes Holmerup Postat 20 augusti 2005 Postat 20 augusti 2005 Det brukar bli typ varannan månad som borsthuvudet byts på min elborste - som det rekommenderas i bruksanvisningen...
Pazo Postat 20 augusti 2005 Postat 20 augusti 2005 mitt rekård är nog en tandeborste som jag hade i två tre år... Den jag har just nu (en liten rosa bamseborste) har jag haft i över ett år
Tokas Postat 20 augusti 2005 Postat 20 augusti 2005 Äh, det är bara en tidsfråga tills nån tomte "bevisar" att själva tandbortsningen är farlig i allmänhet och kan ge tandcancer. 😉
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 augusti 2005 Postat 20 augusti 2005 Äh, det är bara en tidsfråga tills nån tomte "bevisar" att själva tandbortsningen är farlig i allmänhet och kan ge tandcancer. 😆 😆 Skulle inte förvåna mig..
MusicGene Postat 20 augusti 2005 Postat 20 augusti 2005 Marie Fredriksson bytte tandborste flera gånger i veckan, men det hjälpte inte 😆
D Vibe Postat 20 augusti 2005 Trådstartare Postat 20 augusti 2005 Låt mig gissa: snart kommer det bakteriedödande medel som man ska doppa tandborstarna i efter varje borstning, alla går på det till det visar det sig att detta bakteriedödande medel kan ge magsår och orsaka cancer, sen börjar det dyka upp bakterier som är resistenta mot det bakteriedödande medlet och som dessutom är farliga och som penicillin inte råder bot på, sedan uppfinner de en högtryckstvätt som man ska stoppa tandborsten i efter varje borstning, alla går på det tills nån upptäcker att man får lika bra resultat av att stoppa den i diskmaskinen, och så rullar cirkusen vidare...eller vad tror ni? // David .. eller en snabbkokare för tandborstar 😆 .. Faktiskt en sak som skulle kunna fungera riskfritt 😱
Pazo Postat 20 augusti 2005 Postat 20 augusti 2005 då måste de sen börja sälja tanborstar vars strån inte smälter i kokning! ännu en överkostad prdukt! 😆
D Vibe Postat 20 augusti 2005 Trådstartare Postat 20 augusti 2005 då måste de sen börja sälja tanborstar vars strån inte smälter i kokning! ännu en överkostad prdukt! .. fast det gör de väl inte? Jag har kokat tandborstar förr utan att de tagit någon skada ..
Pazo Postat 20 augusti 2005 Postat 20 augusti 2005 hahah! jag so hade fel då! trodde såntdär tunt plast brukade smällta rätt lätt P
Claes Holmerup Postat 20 augusti 2005 Postat 20 augusti 2005 ...men borsten brukar se ganska risig ut efter ett par månader. Min spretar i alla fall lite hit och dit, så att det är dags att byta då - även om det hade gått att koka bort eventuella invånare...
Danabacken Postat 21 augusti 2005 Postat 21 augusti 2005 Låt mig gissa: snart kommer det bakteriedödande medel som man ska doppa tandborstarna i efter varje borstning, alla går på det till det visar det sig att detta bakteriedödande medel kan ge magsår och orsaka cancer, sen börjar det dyka upp bakterier som är resistenta mot det bakteriedödande medlet och som dessutom är farliga och som penicillin inte råder bot på, sedan uppfinner de en högtryckstvätt som man ska stoppa tandborsten i efter varje borstning, alla går på det tills nån upptäcker att man får lika bra resultat av att stoppa den i diskmaskinen, och så rullar cirkusen vidare...eller vad tror ni? // David Hehe! Håller me' 😳 . Själv har jag inte bytt tandborste på flera år! 🙂
milton Postat 21 augusti 2005 Postat 21 augusti 2005 (redigerat) då måste de sen börja sälja tanborstar vars strån inte smälter i kokning! ännu en överkostad prdukt! .. fast det gör de väl inte? Jag har kokat tandborstar förr utan att de tagit någon skada 🙂 .. Hehe, ett populärt trick jag & busponkarna på gatan gjorde var att sno systrarna/föräldrarnas tandborstar, koka dem länge, helst under tryck, böja tandborstarna till fina krumelurer, låta dom stelna och ställa tillbaks dem igen. 😕 Ett antal brännmärken ingick i receptet också 😕. PS. Undrar om det fortfarande funkar..? Flickan är inte hemma...muahahaha...här ska busas. Redigerat 21 augusti 2005 av milton
Bebopkeys Postat 21 augusti 2005 Postat 21 augusti 2005 Min sambo säger till mig när jag skall byta 😕
slaptap Postat 21 augusti 2005 Postat 21 augusti 2005 Jag brukar lägga mina tänder i ett glas med vatten och klorin...varje kväll. Det är bättre än en tandborste... 😄
aka_Basse Postat 21 augusti 2005 Postat 21 augusti 2005 Brukar byta när man upptäcker att det inte är tänderna som borstas utan tandköttet (stråna står ut åt h¤%&ete) . Märks ganska tydligt när man färgat handfatet rött efter spottning haha fyfan va äckligt det där lät
musik (oregistrerad) Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Hej! Tänder? Vad är det? Skämt åsido...en gång om året kanske? :musik
ztevie Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Jag byter varje gång jag haft fest hemma... Man kan räkna med att nåt äckel använt borsten för att borsta bort den värsta finkeln innan man drar på krogen... Sen vill man inte riskera att nån "ollat" den eller liknande, och att man får reda på det efter några dagars användande?
VacUm Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Jag byter varje gång jag haft fest hemma...Man kan räkna med att nåt äckel använt borsten för att borsta bort den värsta finkeln innan man drar på krogen... Sen vill man inte riskera att nån "ollat" den eller liknande, och att man får reda på det efter några dagars användande? Du verkar ha en mysig umgängeskrets!
brojd Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Jag byter varje gång jag haft fest hemma...Man kan räkna med att nåt äckel använt borsten för att borsta bort den värsta finkeln innan man drar på krogen... Sen vill man inte riskera att nån "ollat" den eller liknande, och att man får reda på det efter några dagars användande? Vad har du för folk hemma hos dig på fest egentligen? 😉
ztevie Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Du verkar ha en mysig umgängeskrets!Vad har du för folk hemma hos dig på fest egentligen? Nog är det reko grabbar... 😉
Pluffo Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Ja, eller så kanske jag blir påkörd av en buss imorgon.
Per_a_55 Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Ja, eller så kanske jag blir påkörd av en buss imorgon. Då gäller det att du har tandborsten med dig!
Egghuvud Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 JAg har precis varit hos tandhygienisten. Hon blästrade gaddarna med salt och bikarbonat. Gissa om de känns fräsha och rena 😄 (så här vita blev de)
Per_a_55 Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 JAg har precis varit hos tandhygienisten. Hon blästrade gaddarna med salt och bikarbonat. Gissa om de känns fräsha och rena 🙂 (så här vita blev de) Kanske dags att gå dit om dom ser ut så här 😄 då???
Diwic Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Marie Fredriksson bytte tandborste flera gånger i veckan, men det hjälpte inte 😄 Inte visste jag att du hade hånglat med henne. 😉 // David
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.