Jump to content
Annons

En Liten Snutt


Larsson

Recommended Posts

Hej gott folk..

tänkte bara lägga upp en kort grejja jag gjorde nyligen..

det bygger på trummor & gitarr..hoppas det är någon som gillar den..

jag kan inte få nog av ljudet från elgitarren ibland... 😆

det allra bästa..vore om någon med passande röst fick lust att sjunga något på detta..om det skulle vara så så kan vi arrangera om det till en hel låt tillsammans!

ha det bra

😉

HÄR

(edit)

eller komma på en cool basgång vore åxo önskvärt..

eller vad man nu kan tänkas komma på till detta...

Redigerat av Larsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😆 nja, väldigt enformigt om jag ska vara ärlig! Gitarren är bra spelad, men den skulle behöva en EQ, med mer diskant och mindre mellanregister. Tycker jag iaf! 😉

Trummorna är dock helt ok! 🙁 Men det skulle vara fint med mer variation i låten. Sång skulle bättra det här också! Men det kanske bara är en skiss, och om det är det, så säger jag: Jobba vidare på låten, du kan säkert göra den bättre! 🙂

\\Dana 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för feedbacken...

och ja detta är bara en skiss..som absolut skulle må bra av sång..

men jag orkar inte jobba vidare på den om det inte blir någon sång!!

det jag själv tycker om i den är att det är 2 lite halvdistade crunchiga gitarrer som

driver på tills efter refräng/sticket eller vad man ska kalla det..

där efter kommer den 3:de gitarren in & hakar på dom sista 2 vändorna!!

då blir det lite mera tryck över bröstkorgen..om man lyssnar på högvolym!!

jag väntar hela tiden på att den gitarren ska komma in!!

annars är det inte något ljudmässigt mästerverk..det är alldeles för hög inspelning

och det slår över mest hela tiden...men det gör inte så mycket i det här sammanhanget tycker jag..

den hammnar nog i tänkbart material att jobba vidare på i framtiden mappen!!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

rätt skönt, påminner mig om en grupp från tidigt 80-tal som heter Violators (Oi/punk band) som hade en tjej och en kille som delade på sången.

ska fundera på basen, så kanske jag kan bidra med något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var j-ligt bra... förstår om du har fastnat i gitarrljudet... 😎 För mig skulle det kunna vara en utveckling av Stones men tillika QOTSA 😄 Bra,

och säkert bättre med sånginsats men riffet står sig bra självt också....

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar för orden!! 😄

ni som ville sätta en basgång är hjärtligt välkommna..

och ja jag tror att den här vändan är lite qotsa inspirerad..

när jag tänker mig en röst på det här...tänker jag mig lite åt fuman chu hållet!!

al+a mongoose hållet..ifall att någon hört den låten..

men det är bara vad jag tänker...inte vad jag förväntar mig..som sagt jag är öppen för förslag!!

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hepp!

nu har jag smekt in en bas. lite slarvigt spelad och ett prima traktorsound 😉

en slaskmix med ashög bas ihop med din version hittar man här

bara basen hittas här

hoppas du diggar det, larsson, och leta upp en skön sångare till detta nu!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade detta! Gott sväng!

Jag tycker basen passar utmärkt. Basljudet kompletterar gitarrljudet fint. Riktig farmar-bas!

Jag blir väldigt sugen på att höra denna låt med sång. Hade jag bara haft en rockröst hade jag sjungt in nått bara för att få höra låten färdig. 🙂

/Kristoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

Störtskön låt!

Det där en låt som säkert skulle vara askul att spela live, och att höra på live. Underbart driv i den!

Påminner lite om min nya favoritgrupp Clutch!

😄

Edit: Och basgången sitter klockrent! Lite överdrivet mycket bas i mixen som det är nu, men det var väl också meningen eller hur?

Redigerat av Steinberg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Plancka (oregistrerad)

Dirty Larry ffs... Vad händer med denna låt? Inget? Skandal minsann! har haft låtjäveln i huvet hela dagen efter att ha lyssnat på den at work...

Hade dessutom ett jävla jobb när jag kom hem med att leta reda på ngt som jag bara visste hette 'olagat'... På med Eliassons farmarbas... sen ngn som glänser på lite krämig sång... plz.... (=

Link to comment
Dela på andra sajter

Larssons internet är nere på obestämd tid, det är därför han inte skrivit nåt. Men pass på, rätt va det är dyker han upp igen som gubben i lådan... 😛

då kräver vi, att du som verkar veta vart han håller hus ,framför vår längtan att höra detta verk i sin färdighet till honom och att du gör det nuuuuuu!!!!!!! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...