Jump to content
Annons

Long way home


karl

Lost o back on rack  

15 röster

  1. 1. Lost o back on rack

    • 1.nej
      0
    • 2.funkar sisådär
      0
    • 3.jobba på
      6
    • 4.Ok
      5
    • 5.OK
      2


Recommended Posts

Tror jag lyssnat på låten minst sex ggr nu. Jag gillar nog första mixen bäst, helt enkelt för att jag vill ha sången "rakt i ansiktet" (dvs hög 😲 ), för att den är så himla bra, speciellt då stämmorna på refrängen som är helt underbara. Skulle bara haft gitarren lite högre. Cellon på slutet tycker jag du kan skippa, den känns onödig.

Sammanfattningsvis: Skitbra låt, speciellt refrängen som är det bästa jag hört på länge. Den här låten kommer nog att laddas ned och spelas för kompisar på ett och annat party om jag känner mig själv rätt 🙂

Kanonbra och talangfullt!

/Jesper

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för lyssningar.....

Hamma....jag tror du menar sticket 1:24, jag bytte tonart på hela låten och då föll den första stickversionen som det var mer tryck i och där "backbeatet" funkade bättre...sorry 😄😄 sen kommer väl alla influes fram lite då och då...Paul Simon är en klart schysst man vilket jag inte hade på känn här ...men alla hör vi vad vi vill höra 😎😮

Nad.... känner mig smickrad av dina avslutande ord 😳 och som ovan så var sticket bättre förrut men rösten fixade inte tonartsbytet...istället så blev det nå'n slags andra eller tredjestämma som fick figurera lead 😄 ..men så är det ibland....det är kul att testa....appropå ingenting...vet du om det finns nå'n som lär ut programmering av trummor? grymt avis på era trummkomp 😆

Augustus....Kul att gillar låten....refrängen kändes mera åt Eaglesstuket innan kompet kom på så visst går det att köra utan trummor...men det orkar jag inte nu då jag har häcken full med andra grejor....men prova gärna själv 😄 och sprid den gjärna på fester om du tycker att den passar 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå Karl!

Har inte alls så mycket tid som jag behöver, hinner nästan aldrig gå in här. Men nu fick jag några minuter för mig själv och blev sugen på att lyssna på en demo...

Kunde naturligtvis inte motstå den här. Har lyssnat på första och sista mixen, och jag föredrar den första. Den tilltalar hjärtat mer.

Du har säkert tagit en del kliv både sång och arr-mässigt, men odiskutabelt produktionsmässigt.

Kör på Karl, och lycka till !

/Roffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...