Lajen Postat 18 augusti 2005 Postat 18 augusti 2005 Hej Jag har cubase och får inte ner latencyn så att jag kan spela vst instrument med flyt . Det ska ju tillläggas att jag inte har nåt avancerat ljudkort i min dator men skall man inte kunna spela vst instrument med ett vanligt internt standard kort? Mvh Niklas
Egghuvud Postat 19 augusti 2005 Postat 19 augusti 2005 Knappast. Det beror förståss på vilka vst du avser. men ett som kräver minsta lilla och latencyn är ett faktum. Skaffa dig ett externt ljudkort. Det finns billiga och prisvärda kort. 😆
hegobald Postat 19 augusti 2005 Postat 19 augusti 2005 Har du en simpelt ljudkort så kan kanske Asio4all drivrutinerna hjälpa lite.. använder dom själv på en av datorerna som har ett inbyggt AC97 ljudkort och det funkar hyffsat. http://www.asio4all.com/
staf Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Om du har en mac dator så funkar det klockrent med det inbyggda ljudkortet, bara stoppa in sladden och vips ingen direkt hörbar latency... på pc är det tyvärr fortfarande ett katastrof problem och även om du köper ett ljudkort som ska ha typ 0 latency kommer du ändå råka ut för hinder och problem. Det är bara hoppas att nya windows kommer att bli bättre programmerat för oss pc & latency beroende. 🙁
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.