Jump to content
Annons

Hej


Plancka (oregistrerad)

Recommended Posts

Plancka (oregistrerad)

Hej pågar o eventuella töser...

Plancka heter jag, eller nåja...

Håller på och fuskar lite med musik o har en gång i tiden ägt en porta som skruvades på ganska flitigt, resultaten brukade bli allt från heluselt till skitdåligt.

Gjorde mig efter ett tag av med allt, utom en usel fenderkopia som jag fortfarande faktiskt har kvar, en Chaser med 5 strängar.

Införskaffade mig en pc för 8-9 år sedan o fick någon väldigt tidig version av cakewalk av en snubbe... resultatet blev väl inte speciellt bra där heller, iom att jag hade diverse svårigheter att förstå hur allting fungerade, sen dess har det legat i träda, men fick för ett tag sen tillbaka intresset för att smälla ihop diverse ljud.

Har väl i perioder spelat in ngt gitarrkomp o sen lagt ngn slinga eller så på't, men inte mycket mer.

Men nu tänkte jag ta det från början o är helt bortfibblad vad gäller kompressorer, eq's, reverber o effekter, men det är ju därför jag är här o ska (ev.) lära mig hur allt fungerar. Då är det ju alldeles utmärkt att detta eminenta forum finns.

Har handlat på mig lite grejer och får väl se var jag hamnar.

Det kommer givetvis komma en o annan genomdum fråga från mig såsom:

1. vilket ljudkort ska jag köpa?

2: vilka studiomonitorer är bäst?

3: visst ska jag ha äggkartonger i mitt rum?

nävars 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. Vad har du för budget ?

2. Vad har du för budget ?

3. Ja om du tycker om ägg, inte annars

själv kör jag med M-audio Delta 1010LT ljudkort och ESI Near 05 monitorer

hyffsat billigt och duger till det jag ska ha det till

Near05 ca 1800:-

1010LT ca 1900:-

om du tar det från Tyskland

Redigerat av norcomp
Link to comment
Dela på andra sajter

Plancka (oregistrerad)

Jag försökte mig på lite ironi... med mina påhittade frågor, sorry 😎

däremot har jag kikat lite på M-audio Delta 1010LT ljudkort faktiskt vilket verkar vara ett föredömligt ljudkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Tjabba tjena hallå! Välkommen hit!

Plancka: Jag tror norcomp försökte sig på lite ironi med sina svar 😱

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Plancka (oregistrerad)
Det tror jagg med.

Men hej och välkommen!!!! 😎

Dubbelironi? intressant minsann...

Verkar vara ett intressant forum detta där det inte verkar vara svårt att dra igång trådar med svallande känslor 😄

Jag känner mig ytterst välkommen Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

visst ska du känna dig välkommen 😛

är lite i samma sits själv att det blir många halv färdiga ideér och project som aldrig blir klara, och få färdig mixade låtar.

men ett tips är att haka på de tävlingar som brukar vara här på forumet (senast "metal meets rock festival" och före det en sommarplåga) som har gjort att jag lyckdes slutföra en hel låt för första gången och lärde mig en hel del under resans gång.

Vinnaren brukar bestämma nästa tävling/festival men det har han inte gjort ännu (som vann sommarplåga festivalen), BEVLAR har en remix tävling nu som jag tänkte försöka mig på, vet inget om remixar (förutom det som stod i senaste studio och nr. före) och lyssnar inte på sån musik men det är bara att köra! 😎

alltid lär man sig något! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoj och välkommen!

Hoppas du kommer trivas. (jag kommer då trivas med en som kännt av forumet och gjort en och annan sökning innan de ger sig in i denna värld bland världar) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...