Danabacken Postat 17 augusti 2005 Dela Postat 17 augusti 2005 (redigerat) đ NĂ€men tjenare! Jo jag undrar om det Ă€r nĂ„n hĂ€r som har nĂ„t bra tips om syntar. om det Ă€r nĂ„got företag som gör inte alltför dyra syntar. Under 1000 lappen vore guld! đ NĂ„... Ă€r det nĂ„gon som har nĂ„t förslag. (Kanske om ni har nĂ„n som ni vill rekommendera, eller nĂ„t? đ ) Det behöver inte vara nĂ„gon jĂ€tteavancerad synt, men bara nĂ„n standard som har tryckskĂ€nslighet, och pitchwheel o det. NĂ„t standard. đ Peace! \Daniel! Den ska bara var till datorn, och inget annat. đ (Jag anvĂ€nder Reason till min musik) Redigerat 17 augusti 2005 av Danabacken Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Neko Postat 17 augusti 2005 Dela Postat 17 augusti 2005 DÄ Àr det nog inte syntar du Àr ute efter, utan en ren midiklaviatur. Under 1000 kr fÄr du inte mycket synt heller för den delen. För att förtydliga lite: Synt: Egen ljudkÀlla (i mÄnga fall en helt vanlig oscillator) som genererar ljud som man kan förÀndra med diverse effekter och filter beroende pÄ vad som sitter i synten. Kan skicka midi information till andra enheter, t.ex. en dator. Midiklaviatur: Tangenter, reglage mm, men inga egna ljud alls, inte mer Àn de som uppstÄr nÀr dina fingrar möter plasten. Skickar midisignaler till andra enheter, t.ex. en dator. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 17 augusti 2005 Dela Postat 17 augusti 2005 .. och om du bara anvÀnder reason sÄ Àr det ett midiklaviatur du ska ha. Reason kan inte spela in externa ljud, bara spela upp det som datorn skapar. Med ett midiklaviatur kan du styra reasons ljud. Ett midiklaviatur för 1 lakan med anslagskÀnsla och pitchwheel: http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=26494&artno=138711 Har inte sÄ mÄnga controllers, men det kanske du inte behöver? Annars brukar oxygen vara rÀtt populÀrt http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=14387&artno=106016 Kolla pÄ vendolin.se om du gillar beggade grejjer, brukar gÄ rÀtt billigt dÀr. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
pennudd Postat 17 augusti 2005 Dela Postat 17 augusti 2005 köp gÀrna en midiklav som har usb... sÄ slipper du midi interface (iof. har de flesta ljudkort det) men du slipper framförallt strömkabel ocksÄ... det finns Mà NGA mjukvarusynthar som Àr helt grymma som skulle kosta över 20 000kr per styck om du skulle köpa motsvarande i hÄrdvara. finns mÄnga bra gratis vst synthar... hÀr Àr nÄgra exempel pÄ bra mjukvarusynthar... v-station pro53 moog modular plastic (jag tror att den Àr gratis) Crystal (gratis, eller sÄ kostar den nÄn hundralapp) mfl... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Neko Postat 17 augusti 2005 Dela Postat 17 augusti 2005 köp gÀrna en midiklav som har usb... sÄ slipper du midi interface (iof. har de flesta ljudkort det) men du slipper framförallt strömkabel ocksÄ... det finns Mà NGA mjukvarusynthar som Àr helt grymma som skulle kosta över 20 000kr per styck om du skulle köpa motsvarande i hÄrdvara. finns mÄnga bra gratis vst synthar... hÀr Àr nÄgra exempel pÄ bra mjukvarusynthar... v-station pro53 moog modular plastic (jag tror att den Àr gratis) Crystal (gratis, eller sÄ kostar den nÄn hundralapp) mfl... Men kör han reason har han ingen nytta av vst, eftersom det inte har stöd för externa prylar. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
djonas Postat 17 augusti 2005 Dela Postat 17 augusti 2005 Fel forum! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Neko Postat 17 augusti 2005 Dela Postat 17 augusti 2005 Tack, flyttad. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 17 augusti 2005 TrĂ„dstartare Dela Postat 17 augusti 2005 Riktigta godis-svar man har fĂ„tt hĂ€r! Man tackar! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
The Edge Postat 19 augusti 2005 Dela Postat 19 augusti 2005 Var du ute efter ett MIDI-klaviatur sĂ„ kan jag passa pĂ„ att marknadsföra min begagnat-sida. DĂ€r sĂ€ljer jag ett klaviatur som Ă€r riktigt bra. Kostar kanske lite för mycket dock đ : 1800 har jag för mig jag bestĂ€mde...men kolla in sĂ„ kanske du hittar nĂ„got annat kul đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Jan Spanedal Postat 8 september 2005 Dela Postat 8 september 2005 Köp CMEs klaviatur i metall som du senare kan uppdatera med syntar för billig peng. http://www.fitzpatrick.se/uf.htm Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.