Jo0oHaN Postat 3 april 2004 Postat 3 april 2004 tjena! här kommer lite frågor som ni säkert kan svara på 😆 funkar det bra att micka upp en gitarrförstärkare med en TSM MT87s? eller är det bättre med en Dynamisk mic? det är mest en skön, hård dist jag vill åt. ungefär hur långt i från micken ska man sjunga (MT87s) ?? ska micken hänga upp och ner?? har sett att vissa har den så. 😄 tack/johan
Suqyy (oregistrerad) Postat 3 april 2004 Postat 3 april 2004 Jag använde en till min Laney combo och det gick bra. Till att börja med satte jag den 1 dm från högtalaren, riktad bort från konen. Blev inte riktigt nöjd så jag flyttade bort den ytterligare ca 3 dm. Totalt 4 dm alltså. Ljudet blev lite luftigare och klarare. Efter det satte jag en fasvänd SM57 bakom stärkaren ca 2.3 dm från högtalaren. Detta för att ge lite mer botten. Mixade ihop dessa och sen in i pc'n. Kunde ha lagt det på två separata spår och mixat efteråt, men körde så här istället. Kan säga att jag blev riktigt nöjd. 😆 Hoppas detta gav svar på din fråga. Nu spelade jag in rent och ville ha det så rent som möjligt men ska prova med fet dist snart och tänkte utgå från samma setup och det borde inte vara några problem.
Morta Postat 3 april 2004 Postat 3 april 2004 2 cm från kanten av högtalaren med en SM 57 fungerar utmärkt. Finns även vissa proffs som använder denna metod. 2 lådor med varsin sm 57 + ett par-3 kondensator mickar mitt i rummet är dock den metod jag anser få bäst ljud...
Jo0oHaN Postat 4 april 2004 Trådstartare Postat 4 april 2004 tack för tipsen..ska testa.. men det känns som att man bör inskaffa en sm57 också.. men vad tycker ni ger bäst ljud..att micka upp en combo och köra pod xt genom den..eller lina pod xt:n direkt i ljudkortet(eller via usb)?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.