Jump to content
Annons

En piano låt


Myrli

Bra eller dåligt?  

21 röster

  1. 1. Bra eller dåligt?

    • Bäst
      0
    • Bättre än bra
      4
    • Bra
      8
    • Ganska bra
      4
    • Ganska inte så bra
      0
    • Inte så bra
      0
    • Värdelöst skit
      0
    • Sämsta jag hört i hela mitt liv
      0
    • Sluta, rör aldrig ett piano mer
      1


Recommended Posts

Annons

*tänder en virtuell tändare*

Myyyyysigt!

Bra röst och bra piano ljud.

Lite smygande stråkar i bakgrunden skulle va skönt tror jag 😱

Åsså några trance kickar.. dunk dunk.. (eller inte! 😱 ) 😎

skönt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyft på "locket". Jag vill ha mer briljans, pianot och sången käns instängt nu.

Soft låt! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om det, vad använder du som piano, Myrli?

Öhh.. Nog för att jag har druckit rötjut mitt i veckan dock.. Men visst stod det "korg M1" som medverkande va??? :rolleyes:

Hmm visste inte att M1 pianot lät så pass hyffsat... Hmm.. Juste sound!!!

Sången var aningen låg och dov tyvärr.. Svårt att höra.. Hmm..

Bra på sång också..

*applåder*

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om det, vad använder du som piano, Myrli?

Öhh.. Nog för att jag har druckit rötjut mitt i veckan dock.. Men visst stod det "korg M1" som medverkande va??? :rolleyes:

Hmm visste inte att M1 pianot lät så pass hyffsat... Hmm.. Juste sound!!!

Oops. Missade det. :rolleyes:

Tycker du dricker rödvin i många trådar i många dagar numera... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om det, vad använder du som piano, Myrli?

Öhh.. Nog för att jag har druckit rötjut mitt i veckan dock.. Men visst stod det "korg M1" som medverkande va??? :rolleyes:

Hmm visste inte att M1 pianot lät så pass hyffsat... Hmm.. Juste sound!!!

Oops. Missade det. :rolleyes:

Tycker du dricker rödvin i många trådar i många dagar numera... :rolleyes:

Nog du som börjar se dubbelt Hacke 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du dricker rödvin i många trådar i många dagar numera...  :rolleyes:

Mm.. borde kanske skärpa mig.. Men tysklandresor tillsammans med semester vet du.. Rätt som det är så kanske det flyter lite fransk blod i mig också.. Rödtjut som matdryck. Hmm.. Men jag har som regel att den dag som jag vaknar bakfull.. Då ska jag banne mig sluta att dricka.. Så det så :rolleyes:

edit:*hick*

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Underbar komposition och pianospel! Sången blir lite ansträngd i dom högre registren men borde kunna slipas till med några omtagningar. Man kunde gärna lägga till bas efter nån vers in i låten kanske trummor, stråkar också. Som sagt, skön låt, kunde lika bra varit McCartney som plockat fram den på pianot.

Link to comment
Dela på andra sajter

* STATUS: Demo ej riktigt mixad

Låter grymt bra! fattar inte hur alla får till sina piano-melodier.. 😆

På tal om det, vad använder du som piano, Myrli?

Jo synten är en korg m1 men pianoljudet är the grands vst plugg. Har inte fått till ljudet så bra med just the grand förr men nu blev jag ganska nöjd. Skruvade inte så länge, kanske 5 min. 🙂 Hade tur med andra ord.

Har testat spela in korg m1 ljuden men dom låter inte så bra så jag använder pluggar.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint pianospel och sound! Instämmer i allt positivt som sagts tidigare.

Bra sångljud också, skulle nog kunna lyfta "fram" sången lite mer.

Sen tycker jag att jag hör att du kan sjunga bättre än du gör. Du har ju bra stöd och lite riv i rösten ibland. Använd det mer, det blir mer personligt.

Om jag får våga mig på en gissning, så tror jag att du vill sjunga mer så egentligen men att du håller tillbaka (eller så säger jag bara det här till mig själv en gång till, har lite liknande tendenser).

Eftersom jag tycker det är bra så vill jag vara lite petig; efter första refrängen tycker jag det händer något underligt med rytmen - är det medvetet? Alltså i övergången till vers 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag tycker det är bra så vill jag vara lite petig; efter första refrängen tycker jag det händer något underligt med rytmen - är det medvetet? Alltså i övergången till vers 2

hmmm.. jag förstår inte var du menar. kan du tala om när det är? vilken tid i låten?

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Pianot är snyggt spelat, bra melodier och bra sångröst. Men sångtexten? Det börjar bli lite väääl tjatigt det här, alltså.

& jag påstår inte att du ska byta tema eller nåt sånt, men jag tycker du ska prova på att sjunga lite mer indirekta texter. Man behöver inte alltid sjunga i klarspråk..

Link to comment
Dela på andra sajter

Herrejissesssss, rös ju förbaskemig till!

Skönt ljud på Pianot och på rösten. Instämmer i den tidigare kören

'Fram liiite till med din sång'.

Meget bre!

[Tror det är danska 😄 ]

/Mangan

Link to comment
Dela på andra sajter

Pianot är snyggt spelat, bra melodier och bra sångröst. Men sångtexten? Det börjar bli lite väääl tjatigt det här, alltså.

& jag påstår inte att du ska byta tema eller nåt sånt, men jag tycker du ska prova på att sjunga lite mer indirekta texter. Man behöver inte alltid sjunga i klarspråk..

Men den gengre som jag spelar är sån här. Lovsång kallas det och används i gudstjänst sammang.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sång, jättebra sång faktiskt! Pianot var rätt ok också!

Man vill bara tända några levande ljus och mysa framför brasan när man hör detta! Hihi 😱 .

Säger igen att jag fastna för sången speciellt. Jättebra! Sätter betyget "Bra" på detta!

Mys\Daniel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herrejissesssss, rös ju förbaskemig till!

Oj.. det är ju bra ju... Jag ryser när nån säger att dom ryser. 😉

Jag håller på med att lägga på lite stråkar och fixa upp sången lite kommer strax en ny version..

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...