Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Morsning!

På mitt onda SB Audigy 4, så kan man tydligen bara spela in med en input i taget, och inte alla på en gång, är vad iaf jag har kommit fram till. Tycker att det borde gå att spela in med flera samtidigt, men får inte till det, nån som kan hantera ett ont SB kort som vet 😮

Annons
Postat

Verkar konstigt om du inte kan spela in mer än en monosignal åt gången.

Ge oss lite info på vilken drivrutin du använder, vilket program du använder dig av när du spelar in och hur du konfigurerat det.

Postat

Ja det känns riktigt mysko 😳

Använder som senaste. Använder cubase SX1. Och det har jag fått till det rätt, har ställt in Inputsen där och allting rätt, men grejen är den att det ska vara nån inställning på kortet som gör det svårt för mig.

Det finns där jag kan ställa vilken input i ljudkortet som jag vill använda när jag spelar in...och det är följande:

Midi

Line in 1

Line in 2

Line in 3

S/PDIF in

Auxiliary

"What U hear"

Cd Digital

Wave

Det är de jag kan välja mellan bara.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Ingen fara, kompis. Jag vill minnas att jag har spelat in flera kanaler samtidigt på ett sådant, en gång. Det ska vi nog få till att funka.

Har du sett efter så att du har ASIO-läget ( kanske heter ASIO 24/96? )väljt i devices, och att alla ingångar är aktiva i VST inputs, och rätt mappade?

Är det en mjukvarumixer du pratar om? Jag tror att alla kanaler finns att välja i VST-inputs, vad jag kan minnas av hur det fungerade.

Postat

Jasså har du =), skulle vi toppen om du kunde hjälpa mig.

Vart kollar om man om han har ASIO läget då?

Allt det i cubase har jag fått till rätt iaf.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Något i stil med Device - device setup - multitrack och så finns det en rullmeny med flera olika val där du kan välja ASIO 24/96, om jag inte missminner mig.

Och så väljer du rätt på input: på varje kanal som du ska spela in på, men det visste du säkert redan.

Fungerar det?

Postat

Jag har provat det, men tyvärr så funkar det inte, känns som att det är nån inställning i ljudkortet :S

• 2 veckor senare...
Postat
  Emmmir sa:
Jag har provat det, men tyvärr så funkar det inte, känns som att det är nån inställning i ljudkortet :S

Jag har KX-drivrutiner till mit SB Live!, och till och med med ett sånt sktikort kan jag spela in fler kanaler samtidigt.

Dock bara en ingång, men det beror nog på att kortet bara har 2.

Det kan också bara (som med SB Live) att det är begränsningar i AC97-delen (som i mitt), men på ett Audigdy 4 ska det inte vara så.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.