Eternal Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 (redigerat) LÅTNAMN: Följ Dina Känslor ARTIST/GRUPP: Andersson Särén GENRE: Smörig Schlager (glimten i ögat) LÅTLÄNGD: 03:37 KOMPOSITÖR: Mikael Andersson PRODUCENT: Mikael Andersson INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: (mp3) Men man måste ha Flash (vilket nästan alla har) STORLEK: 4.2 MB STATUS: Grovinspelad Demo. Mycket måste göras främst måste den sjungas om och sången måste mixas på ett annat sätt. Sedan en del textförändringar. Vissa instrument är inte direkt synkade med rösten heller. LÅTLÄNK: Sidan där låten lätt kan hämtas! Det är bara att klicka på länken och trycka på knappen "JUKEBOX" för att öppna just jukeboxen. Klicka på låten "Följ Dina Känslor"... Misslyckas man med detta skall man inte använda en dator 😱 Givetvis vill jag/vi ha feedback på detta. Är det någon som är duktig på sångpedagogik så ge gärna tips. För två år sedan sjöng jag inte alls så jag har mycket att lära. Problemet med denna låten är att den egentligen är ganska hög för min röst så den låter aningens pressad. Men när man lyssnat mycket på högpitchade-sångare såsom Joey Tempest, Daniel Heiman, Kiske m.fl finns det en tendens att sångslingarna i de egna låtarna är lite högre än normalt. Redigerat 16 augusti 2005 av Eternal
lavrell Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Shit! 😱 asså är ni seriösa med den här musiken? Det låter ju alldeles för B för att kunna skickas nånstans. Gör er själva en tjänst och lär er programmeringen bättre och köp bättre samplingsinstrument för just nu låter det lågkvalitets midi som kan vara bakgrund på en karaokepub utan budget. Näe, gör om och gör rätt!
Eternal Postat 16 augusti 2005 Trådstartare Postat 16 augusti 2005 Shit! 😱 asså är ni seriösa med den här musiken? Det låter ju alldeles för B för att kunna skickas nånstans. Gör er själva en tjänst och lär er programmeringen bättre och köp bättre samplingsinstrument för just nu låter det lågkvalitets midi som kan vara bakgrund på en karaokepub utan budget. Näe, gör om och gör rätt! Haha! En sågning med andra ord! 🥰 Jag säger inte emot att produktionen inte är bra på något sätt men jag har hört mycket mycket värre på det här forumet. Det är sant allt utom trummorna är midisamplingar men jag håller inte riktigt med dig att det skulle vara så himla illa. Men tack för feedbacken 🥰
hackeman Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Ehh... hrm... hur mycket glimt i ögat har ni egentligen? 😱
equality Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 He! Låter ju som en enda lång satir av en genre som är jätterolig att driva med... skitfestligt i såna fall! 😮 Är det inte satir och det är ett av era första alster må allt vara förlåtet. Mer nyanserad kan sångrösten säkert låta riktigt bra.
hackeman Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 "Allt började någongång under senhalvåret 2004. Mikael Andersson funderat en del över att starta ett musikprojekt som har medryckande musik och kärlekstexter. Han presenterade idén för sin kamrat Daniel Särén som tyckte det lät som en bra idé." Haha... 😆 alltså det är svårt att avgöra om er hemsida är ironi eller ej. 😮
Eternal Postat 17 augusti 2005 Trådstartare Postat 17 augusti 2005 (redigerat) Jo men man kan ju inte erkänna på hemsidan att det är lite ploj. Så det gäller att det låter seriöst där. Allt började helt på skämt. Men sedan när vi fick bra respons (av framförallt tjejer) kände vi att vi måste fortsätta 😉 Men från min sida gör jag det inte fullt seriöst... Ni får tänka på att jag mest lyssnar på Hårdrock och jag gillar inte Anderssons genre egentligen. Men det är som idéer man gillar sina egna bäst 😎 Redigerat 17 augusti 2005 av Eternal
91:an Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Felet med sången är att den är helt okänslig för textinnehållet. Du ropar ut texten för att överrösta en tänkt publik! En sån text ska inte skrikas ut. Sänk tornarten ordentligt och sjung som om flickan texten är riktad till står en meter framför dej. Tänk dej hur Christer Sjögren skulle framfört stycket. Det viktigaste med en sångtext är att det som sägs känns äkta, att den som sjunger vet vad han/hon säger(sjunger). Du har ju sångröst, så förutsättningar finns!
Eternal Postat 17 augusti 2005 Trådstartare Postat 17 augusti 2005 Felet med sången är att den är helt okänslig för textinnehållet. Du ropar ut texten för att överrösta en tänkt publik! En sån text ska inte skrikas ut. Sänk tornarten ordentligt och sjung som om flickan texten är riktad till står en meter framför dej. Tänk dej hur Christer Sjögren skulle framfört stycket. Det viktigaste med en sångtext är att det som sägs känns äkta, att den som sjunger vet vad han/hon säger(sjunger). Du har ju sångröst, så förutsättningar finns! Tack så mycket jag håller med dig till 100% jag måste arbeta med känslan och inlevelsen... Får nog fixa några låtar med proffesionella smörsångare precis som Sjögren. Sedan får jag också öva på den där blicken som de har. Jag har föresten skapat ett nytt inlägg/tråd/post i "arrangemang"-delen som handlar om just sång.
MusicGene Postat 23 augusti 2005 Postat 23 augusti 2005 jaha. 😉 Angående sången. Du ska nog sänka tonarten några toner så du slipper skrika och pressa tonen för det låter väldigt enerverande. Du kanske ska fundera på betoningarna? Produktionen är som nämnts inte mycket att hänga i granen. Men jag fick ett gott skratt iallafall 🙁
The Edge Postat 23 augusti 2005 Postat 23 augusti 2005 Hej! Ja, som de andra har sagt; jobba på produktionen och inlevelsen. Jag tycker även att sångaren ska välja sina toner noggranare, MEN... ...tänk på att "sågningen", som du själv var inne på, bara har varit på det ovanstående, vilket inte behöver betyda att låten i sig är dålig... Ha det bra och lycka till
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.