Jump to content
Annons

Cubase SX & Reason

Recommended Posts

Philbert (oregistrerad)
Postat

🙂 Gomorron, Jag behöver hjĂ€lp med typ allt, men en sak i taget. NĂ€r jag startar Cubase SX gĂ„r jag till File, öppnar en sequenser typ "16 surround mix" dĂ„ kommer en sequenser upp, sen hĂ€mtar jag exempelvis en bastr. (wav-fil) frĂ„n HD, lĂ€gger in den i Cubase. NĂ€r jag gjort en rytm i ett par takter & ska sen repetera den blir det fel i takten,See?Jag behöver ett trumprogr.?sampler?Vill göra egna feta rytmer.

Vill &sÄ linea elbasen via min gamla plastiga Boss-mixer.

MIDI funkar inte perfect heller, det Àr fördröjning pÄ dem signalerna; jag har ett Audiophile 24/96, en roland D-5 synt,datorn ett hembygge, 256 rambus minne,PC Pentium 1,7G, (XP Professional) &

Cuabse SX. Om nÄn kan svara pÄ nÄgot av detta Àr jag mkt tacksam för det, jag bjuder pÄ pilsner he he he...Phil

Annons
Postat

Devices> Device setup> VST multirack>

dÀr vÀljer du ljudkortet som "ASIO Driver"

(i ditt fall M Audio Delta ASIO)

sÄ kan du stÀlla in latency genom att klicka pÄ "control panel"-knappen under..

det bör lösa dina problem med latency iaf 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.