Philbert (oregistrerad) Postat 3 april 2004 Postat 3 april 2004 đ Gomorron, Jag behöver hjĂ€lp med typ allt, men en sak i taget. NĂ€r jag startar Cubase SX gĂ„r jag till File, öppnar en sequenser typ "16 surround mix" dĂ„ kommer en sequenser upp, sen hĂ€mtar jag exempelvis en bastr. (wav-fil) frĂ„n HD, lĂ€gger in den i Cubase. NĂ€r jag gjort en rytm i ett par takter & ska sen repetera den blir det fel i takten,See?Jag behöver ett trumprogr.?sampler?Vill göra egna feta rytmer. Vill &sĂ„ linea elbasen via min gamla plastiga Boss-mixer. MIDI funkar inte perfect heller, det Ă€r fördröjning pĂ„ dem signalerna; jag har ett Audiophile 24/96, en roland D-5 synt,datorn ett hembygge, 256 rambus minne,PC Pentium 1,7G, (XP Professional) & Cuabse SX. Om nĂ„n kan svara pĂ„ nĂ„got av detta Ă€r jag mkt tacksam för det, jag bjuder pĂ„ pilsner he he he...Phil
m0Zza Postat 3 april 2004 Postat 3 april 2004 Devices> Device setup> VST multirack> dĂ€r vĂ€ljer du ljudkortet som "ASIO Driver" (i ditt fall M Audio Delta ASIO) sĂ„ kan du stĂ€lla in latency genom att klicka pĂ„ "control panel"-knappen under.. det bör lösa dina problem med latency iaf đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.