Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Är Groove Agent 2 lättarbetad. Jag har lite funderingar på att köpa in den, men då är frågan ifall jag kan spela in med ljuden på tangenterna eftersom jag är trummis från början, utan att behöva använda sig av det färdiga kompet som i sig låter bra.

Men det bästa är ju trots allt om man får spela själv får då är det ju live på ett annat sätt.

Jag har bara erfarenheten av att ha sett en Quicktime video med Groove Agent 2.

Fred

Redigerat av Fred
Annons
Postat (redigerat)

Sannolikt skulle du tjäna mer på att testa DFH eller Scarbee imperial drums i kombination med battery eller liknande, eftersom du är trummis. Kanske dyrare, men du får löjligt mycket trummor för pengarna.

Redigerat av Neko
Postat

Jag har inte testat de som Neko rekommenderar, men har hört en del bra om dom. Jag har själv Groove Agent och är väldigt nöjd. Och den är lättarbetat också!

Lycka till!

Postat

groove agent är ju framför allt till för att man ska slippa programmera trummorna själv. Man får färdiga trummisar som spelar vilket ju är kanon när man jammar med sig själv eller gör skisser eller tom färdiga produktioner.

Postat
groove agent är ju framför allt till för att man ska slippa programmera trummorna själv. Man får färdiga trummisar som spelar vilket ju är kanon när man jammar med sig själv eller gör skisser eller tom färdiga produktioner.

Yup.

Behöver du en trummis som du snabbt och enkelt kan "beordra" jamma ihop en snutt åt dig så är groove agent väldigt trevligt och lättarbetat.

Kanon när man gör låtskisser.

BFD och DFHS spelar i en helt annan liga ljud/nuktionsmässigt.

Har dock för mig att det medföljer en "virtual drummer" i BFD också.

Postat

...och ljudexempel på det suveräna Scarbee Imperial Drums, kan du hitta HÄR. 😉

Imperial Drums släpps snart i ny version, där det (förutom ännu fler ljud) även ingår player, så att man inte längre måste ha HALion eller Kontakt för att använda biblioteket. 🙂

• 3 veckor senare...
Postat

Jag använder Groove Agent, men jag programmerar trummorna själv?

Jag avnänder inga färdiga trumkomp?`

/Perrra

• 4 veckor senare...
Postat

Jag har just skaffat GA2, och är också gammal trummis...

Jag kör det som AU-instrument på Garageband 2+Mac Mini, vilket många har sagt funkar halvdåligt, men jag tycker att jag fått det att rulla hyfsat. Har provat några olika trum-lösningar, men det är först GA2 som jag fastnat för. Det jag tycker är speciellt bra är:

-inte så minneskrävande som de "stora" trumbiblioteken, vilket gör det BETYDLIGT snabbare att byta ljud mm.

-mycket inspirerande, "mänskliga" midi-trumkomp som man faktiskt står ut med att använda

-går bra att spela från keyboardet

-låter bra, jag tycker faktiskt det låter mycket bra, speciellt de nya seten i 2:an

-inte bara moderna trummor/komp, utan även klassiska

mvh/Mcemilfish

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.