wonderboy Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Killing Joke spelar på Sticky Fingers i Gbg den 28/10!!! Enligt uppgift skall Dave Grohl, som spelade på senaste skivan "Killing Joke" sitta bakom trummorna på turnén. Enligt deras hemsida håller de på för fullt med en ny skiva. Killing Joke har ju varit förebilder för en hel massa band. Metallica, Nirvana, Soilwork, Ministry m fl är några av de som bekänt sig till "The gathering" som KJ:s fans kallas. Många har också gjort covers på deras låtar. Jag är som ett barn på julafton! Jag kan inte tänka mig en grupp jag hellre vill se just nu än denna. Förut nämnda skiva är ju extraordinärt bra och recensioner från deras turné i våras var ju helt översvallande. Vill Du utsätta Dig för något primalt, ursprunligt uppblandat med mysticism, taggtrådsgitarrer, tribal rythms och sångaren Jaz totala utlevelse så får Du inte missa detta! Du kan tacka mig efteråt! Mer info om spelningen på Sticky Fingers får Du här: www.stickyfingers.nu Mer info om Killing Joke får Du här: www.killingjoke.com
Björn Olsberg Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Tråd flyttad från Nyhetstips till Musiktips. Lägg gärna upp i Kalendern!
wonderboy Postat 6 september 2005 Trådstartare Postat 6 september 2005 Heta nyheter! Nu får Ni lite längre upp i landet chansen också! Killing Joke spelar på Debaser i Sthlm den 27/10! För mer info: www.killingjoke.com
Jeffrey Lee Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 Har redan bokat biljetter till Debaser. Det här blir skoj, tror dock inte att Dave Grohl sitter bakom trummorna. Jag åkte till Hultsfredsfestivalen -86 mest för att se Killing Joke...dom ställde in. New model army kom istället, helt ok !
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.