Jump to content
Annons

Arion lusitanicus


Egghuvud

Recommended Posts

Har ägnat stor del av sommaren att ta livet av dessa gynnare. I folkmun mer kända som mördarsniglar. De äter allt, är överallt och till på köpet är de hermafroditer så de kan bokstavligen föröka sig genom att para sig med sig själva. (jag försökte det själv fast då genom sublimering, när jag var yngre och inte hade en partner.- Det fungerade tyvärr inte)

Sen är det ju en annan sak också. De är äckliga. När man trampar poå dem så drar de antingen ihop sig som en boll, eller skvätter ut sina gulslemmiga inälvor över hela marken. Är det fler som lider av snigelinvasionen? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag hade en kompis som försökte det. Problemet var bara att först käkade de upp hela hans grönsaksland varefter de gick och söp sig fulla på ölet och dog.

tricket är att ta livet av dem innan de demolerat ens trädgård.

militanta alkoveganer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Najee de käkar ju upp varandra också (därav ordet mördarsnigel) så veganer kan man nog inte kalla dem. Snarare militanta kanibalveganer eller ...

Det är inte så fräscht att se tretton sniglar mumsa på en mosad polare. Får en att fundera. Å andra sidan är väl kannibalsim vanligare i djurlivet vilket borde vara ett motargument mot alla biologfaschister som jämt och ständigt hävdar att "vi är bara ett djur"

Med undantag av obskyra myter om söderhavsmänniskornas "långa grisar" och Idi Amins buffé är väl tanken på att käka upp sin granne främmande för de flesta av oss hyfsat friska homo sapiens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bensin mina vänner! Bensin och frigolit!

Blanda bensinen och frigoliten (bara lite frigolit, så bensinen inte blir så flyktig...skall bara vara lite trögflytande)

Sedan blåser ni på häxblandningen på äcklen och kastar ner en tändsticka. Kapoff!

Napalm skall de äckliga små odjuren ha!

Edit--> Kanske skulle tillägga att de lider nåt fruktansvärt med den här metoden... vilket kan vara bra att veta ifall någon skulle vara skadedjursvän eller snigelkramare...

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Det sägs att de inte gillar salt, en saltsträng runt om trädgårdslandet skall stoppa dem. Har dock inte testat då jag bara har vanliga snälla sniglar hemma.... (än så länge)

Link to comment
Dela på andra sajter

Salt har ingen som helst effekt. Jag har t o m sett en gynnare som saltade på tomaterna innan han gick bäsräk.

Det bästa sättet är att ta död på dem med ett ämne som heter Ferramol som består av järnfosfat och snigegodisämne (vad nu det är för något - GISSA GÄRNA)

Det dödar sniglarna utan att ta livet av de andra nyttiga småkrypen i din trädgård, t e x maskar, skalbaggar och fjärlislarver.

här är snygga bilder föreste:

http://www.biopix.dk/Photo.asp?Language=sv&PhotoId=19942

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...