Jump to content
Annons

Remixtävling på Bevlar!


Lindeberg

Recommended Posts

Remixtävling på BEVLAR!

Idag drar vi igång Bevlars första remix-tävling!

Snart är det ju dags att släppa Cryo & Checkpoint Charlie's grymma electroclashmonster - Resources.

76_clayder.jpg

(Cryo, eller dbd som han kallar sig här på forumet)

Med på releasen kommer att finnas remixar av bland andra Max Alien och Psilodump - dessutom ytterligare ett par riktigt stora namn som jag inte kan gå ut med ännu.

Även forumets Dedacia har bidragit med en remix, en extremt tuff italo-trashig version av låten.

Vinnaren i vår tävling kommer att ligga på samma släpp!

För er som inte känner till Bevlar kan jag kort berätta att vi är ett av Sveriges mest kända nätbolag. Musiken är gratis, trots att vi bjuder på färdig musik från artister som är ganska stora i sina respektive genrar. Vi gör det för att det är kul - som ett komplement till det andra!

Varje nytt Bevlar-släpp laddas tusentals gånger bara första veckan - spridningen är stor.

Dessutom har flera artister upptäckts via Bevlar och släpper idag skivor!

Ladda hem

remixpaketet

(cirka 9 MB) och sätt igång genast! 😄

I paketet finns info, regler och en kort snutt från originallåten - och så ett antal wav-samples förstås.

Senaste inlämningsdag är 23:e september!

Skicka en länk till ditt bidrag till competition@bevlarmusic.com (inga mp3-filer till emailadressen!) - jag, Cryo och Checkpoint Charlie kommer att lyssna på alla bidrag och meddela vinnaren via Bevlar den 30:e september!

Är ni med? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 73
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nej, bara en remix kan vinna! 😆

Hmhmm, jaja.. då är det inte så mycket idé för min del, då. Någon killerremix lär ni ju få in och då kommer min intressanta och ganska välgjorda aldrig att ha en chans. 😛

Redigerat av sisältää
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmhmm, jaja.. då är det inte så mycket idé för min del, då. Någon killerremix lär ni ju få in och då kommer min intressanta och ganska välgjorda aldrig att ha en chans. 😆

Tävlingsinstinkterna på topp. 😆

Komigen nu - tävlingen är öppen för alla stilar.

Kanske särskilt för dom som inte redan finns representerade.

Men vad vet jag? 😆

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Winamp var inte sugen på den där basslinefilen, och det förklarar kanske saken. 🙂

Min winamp spelar den med ett gräsligt gm-piano. 😎

Min spelar den inte alls med nått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Winamp var inte sugen på den där basslinefilen, och det förklarar kanske saken. 🙂

Min winamp spelar den med ett gräsligt gm-piano. 😎

Hahaha, det förklarar varför den filen lät så oöverträffat fånigt. Jag fattade inte riktigt på en gång vad det var som hände.... 🙂

Redigerat av Pellesnusk
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Winamp var inte sugen på den där basslinefilen, och det förklarar kanske saken. 🙂

Min winamp spelar den med ett gräsligt gm-piano. 🙂

Min med! 😎

Jag är feting på. Skall bli riktigt skoj!

EDIT: Det var en jävligt phet låt det där.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmhmm, jaja.. då är det inte så mycket idé för min del, då. Någon killerremix lär ni ju få in och då kommer min intressanta och ganska välgjorda aldrig att ha en chans. 🙂

Tävlingsinstinkterna på topp. 😳

Komigen nu - tävlingen är öppen för alla stilar.

Kanske särskilt för dom som inte redan finns representerade.

Men vad vet jag? 😆

Hur mycket, eller hur lik måste den vara för att accepteras som en remix? räcker det t.ex med vocalen? eller måste det vara någon liknande stil?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket, eller hur lik måste den vara för att accepteras som en remix? räcker det t.ex med vocalen? eller måste det vara någon liknande stil?

Man gör precis som man vill.

Det viktiga är resultatet; den remix vi tycker låter bäst vinner, helt enkelt.

Alla stilar välkomna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Har laddat ner packetet, och kollat det ialla fall. Blir det nåt så blir det. Då skickar jag in. 😠😠😠

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

vänta lite.. jag har ju redan gjort en remix på den här låten. Ska leta fram.

EDIT: doh! det var autoarp. Men jag är på, roligt.

EDIT2: jesus så bra deras version är!

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...