Lindeberg Postat 15 augusti 2005 Dela Postat 15 augusti 2005 Remixtävling på BEVLAR! Idag drar vi igång Bevlars första remix-tävling! Snart är det ju dags att släppa Cryo & Checkpoint Charlie's grymma electroclashmonster - Resources. (Cryo, eller dbd som han kallar sig här på forumet) Med på releasen kommer att finnas remixar av bland andra Max Alien och Psilodump - dessutom ytterligare ett par riktigt stora namn som jag inte kan gå ut med ännu. Även forumets Dedacia har bidragit med en remix, en extremt tuff italo-trashig version av låten. Vinnaren i vår tävling kommer att ligga på samma släpp! För er som inte känner till Bevlar kan jag kort berätta att vi är ett av Sveriges mest kända nätbolag. Musiken är gratis, trots att vi bjuder på färdig musik från artister som är ganska stora i sina respektive genrar. Vi gör det för att det är kul - som ett komplement till det andra! Varje nytt Bevlar-släpp laddas tusentals gånger bara första veckan - spridningen är stor. Dessutom har flera artister upptäckts via Bevlar och släpper idag skivor! Ladda hem remixpaketet (cirka 9 MB) och sätt igång genast! 😄 I paketet finns info, regler och en kort snutt från originallåten - och så ett antal wav-samples förstås. Senaste inlämningsdag är 23:e september! Skicka en länk till ditt bidrag till competition@bevlarmusic.com (inga mp3-filer till emailadressen!) - jag, Cryo och Checkpoint Charlie kommer att lyssna på alla bidrag och meddela vinnaren via Bevlar den 30:e september! Är ni med? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 15 augusti 2005 Dela Postat 15 augusti 2005 Kul, detta kan jag faktiskt tänka mig att testa. Vad gör ni om två riktigt bra mixar dyker in, tar med båda eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dna the Synthmaestro Postat 15 augusti 2005 Dela Postat 15 augusti 2005 Nu blev jag sugen, får tanka ner paketet och ta med till studion *måste fixa internet i studion* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 15 augusti 2005 Dela Postat 15 augusti 2005 Tja, varför inte? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 15 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 15 augusti 2005 Kul, detta kan jag faktiskt tänka mig att testa. Vad gör ni om två riktigt bra mixar dyker in, tar med båda eller? Nej, bara en remix kan vinna! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 15 augusti 2005 Dela Postat 15 augusti 2005 (redigerat) Nej, bara en remix kan vinna! 😆 Hmhmm, jaja.. då är det inte så mycket idé för min del, då. Någon killerremix lär ni ju få in och då kommer min intressanta och ganska välgjorda aldrig att ha en chans. 😛 Redigerat 15 augusti 2005 av sisältää Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 15 augusti 2005 Dela Postat 15 augusti 2005 ...och då kommer min intressanta och ganska välgjorda aldrig att ha en chans. Vad vi var negativa här då... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 15 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 15 augusti 2005 (redigerat) Hmhmm, jaja.. då är det inte så mycket idé för min del, då. Någon killerremix lär ni ju få in och då kommer min intressanta och ganska välgjorda aldrig att ha en chans. 😆 Tävlingsinstinkterna på topp. 😆 Komigen nu - tävlingen är öppen för alla stilar. Kanske särskilt för dom som inte redan finns representerade. Men vad vet jag? 😆 Redigerat 15 augusti 2005 av Dumb Dan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 15 augusti 2005 Dela Postat 15 augusti 2005 får jag va med? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 15 augusti 2005 Dela Postat 15 augusti 2005 jag är på. Fråga: Basslines filen är tyst... nått fel? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 15 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 15 augusti 2005 Fråga: Basslines filen är tyst... nått fel? Nej, det är en midifil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 15 augusti 2005 Dela Postat 15 augusti 2005 Gräjt. Får pilla lite på filinställningarna. Winamp var inte sugen på den där basslinefilen, och det förklarar kanske saken. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pellesnusk Postat 15 augusti 2005 Dela Postat 15 augusti 2005 Kul grej! Jag är på! Vore kul att få släppa en låt på Bevlar 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 15 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 15 augusti 2005 Winamp var inte sugen på den där basslinefilen, och det förklarar kanske saken. 🙂 Min winamp spelar den med ett gräsligt gm-piano. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 15 augusti 2005 Dela Postat 15 augusti 2005 Winamp var inte sugen på den där basslinefilen, och det förklarar kanske saken. 🙂 Min winamp spelar den med ett gräsligt gm-piano. 😎 Min spelar den inte alls med nått. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pellesnusk Postat 15 augusti 2005 Dela Postat 15 augusti 2005 (redigerat) Winamp var inte sugen på den där basslinefilen, och det förklarar kanske saken. 🙂 Min winamp spelar den med ett gräsligt gm-piano. 😎 Hahaha, det förklarar varför den filen lät så oöverträffat fånigt. Jag fattade inte riktigt på en gång vad det var som hände.... 🙂 Redigerat 15 augusti 2005 av Pellesnusk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 15 augusti 2005 Dela Postat 15 augusti 2005 (redigerat) Winamp var inte sugen på den där basslinefilen, och det förklarar kanske saken. 🙂 Min winamp spelar den med ett gräsligt gm-piano. 🙂 Min med! 😎 Jag är feting på. Skall bli riktigt skoj! EDIT: Det var en jävligt phet låt det där. Redigerat 15 augusti 2005 av MarcusRombo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djay_maxwell (oregistrerad) Postat 16 augusti 2005 Dela Postat 16 augusti 2005 glöm inte Jean Maxwell nu. =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 16 augusti 2005 Dela Postat 16 augusti 2005 Hmhmm, jaja.. då är det inte så mycket idé för min del, då. Någon killerremix lär ni ju få in och då kommer min intressanta och ganska välgjorda aldrig att ha en chans. 🙂 Tävlingsinstinkterna på topp. 😳 Komigen nu - tävlingen är öppen för alla stilar. Kanske särskilt för dom som inte redan finns representerade. Men vad vet jag? 😆 Hur mycket, eller hur lik måste den vara för att accepteras som en remix? räcker det t.ex med vocalen? eller måste det vara någon liknande stil? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 16 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 16 augusti 2005 Hur mycket, eller hur lik måste den vara för att accepteras som en remix? räcker det t.ex med vocalen? eller måste det vara någon liknande stil? Man gör precis som man vill. Det viktiga är resultatet; den remix vi tycker låter bäst vinner, helt enkelt. Alla stilar välkomna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 16 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 16 augusti 2005 (redigerat) 🙂 Redigerat 16 augusti 2005 av Dumb Dan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 16 augusti 2005 Dela Postat 16 augusti 2005 FÅR jag vara mer eller? 😛😉🙂😆😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 16 augusti 2005 Dela Postat 16 augusti 2005 FÅR jag vara mer eller? 😛😉🙂😆😎 Men.. Sätt i gång och remixa vet ja.. DumbDan har ju postat alla filer som behövs ju 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 16 augusti 2005 Dela Postat 16 augusti 2005 FÅR jag vara mer eller? 😛😉😱😱😱 Ska du ha två remixar eller? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 16 augusti 2005 Dela Postat 16 augusti 2005 FÅR jag vara mer eller? 😛 😛 😱 😱 😉 Ska du ha två remixar eller? 😛 Precis, varför vill man vara mer än andra? 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 16 augusti 2005 Dela Postat 16 augusti 2005 kan ju göra ett försök iaf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 16 augusti 2005 Dela Postat 16 augusti 2005 Klart man är på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 16 augusti 2005 Dela Postat 16 augusti 2005 Har laddat ner packetet, och kollat det ialla fall. Blir det nåt så blir det. Då skickar jag in. 😠😠😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 16 augusti 2005 Dela Postat 16 augusti 2005 jag ställer! inte för att jag kommer kunna göra nåt nu när jag ska börja plugga å flyttar till en sämre dator 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 16 augusti 2005 Dela Postat 16 augusti 2005 (redigerat) vänta lite.. jag har ju redan gjort en remix på den här låten. Ska leta fram. EDIT: doh! det var autoarp. Men jag är på, roligt. EDIT2: jesus så bra deras version är! Redigerat 16 augusti 2005 av maxmaxmax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.