Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag kan ha fel men jag har inte sett några svenska plektrumtillverkare sedan Landström (mannen bakom Sharkfin).

Curiosa: Mina kompisar på 70-talet jobbade åt Landström och satt och stansade plektrum på Ingeborgsgatan i Göteborg.

Vi fick sedan i uppgift att kasta plektrum på/över artisterna när vi satt över artistingången på Scandinavium. Har själv kastat plektrum på Carlos Santana och ropat Ey, Carlooos! 😄

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Har för mig att jag har läst en annons om det i en gammal Fuzz. Ca två-tre år sedan.

Annars måste de ju finnas i USA. Ska kolla litta på Guitarplayers hemsida.

Nu.

Postat

kolla på www.intunegp.com. Bra plektrum med bra tryck som inte lossnar

man kan få spons också då kan man köpa för runt 70öre per plektrum

med tryck på båda sidorna.

Stinkey (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Häftigt, pwane. Sharkfine har vatt mitt val sen 69. I början hade jag ofärgade, men dom blev genomskinliga efter ett tag och var ett helvete att hitta. Sen kom färger, som tur var. Fast mest är det fingerpicknig för min del. Kul story!

Redigerat av Stinkey

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.