Utan Namn Postat 2 april 2004 Postat 2 april 2004 LÅTNAMN: Controlled Source ARTIST/GRUPP: Ljudkraft GENRE: (trance) ? LÅTLÄNGD: 7:29 KOMPOSITÖR: Ljudkraft PRODUCENT: Ljudkraft EV. MEDVERKANDE: Nej INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: Mp3 STORLEK: 13,7 Mb LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Som vanligt vill man ha lite feedback 🙂 Sen är jag osäker på vad det är för typ av trance.. Va säger ni?
Utan Namn Postat 4 april 2004 Trådstartare Postat 4 april 2004 Hallå! Inte en enda människa som skriver nått.. 😎
Morta Postat 4 april 2004 Postat 4 april 2004 Monoton. 7.29 kunde varit 2:10. breaksen runt 5 känns mer konstiga än intresanta. Bastrummerytmen som förekommer på flertalet ställen känns osyncad. Lite dålig helhet. De teman som förekommer känns inte rätt ihop, helt enkelt. 3.
Pluffo Postat 4 april 2004 Postat 4 april 2004 (redigerat) Låten har potential den första minuten. Men vad har du tänkt med dem där trummorna som kommer in i början? Takten är ju helt apa 😎 När väl låten kommer igång med den vanliga dunka-dunka biten så känns den väldigt oorginell, monoton och tom...Försök att lägga på lite feta pads, förkorta låten kraftigt och exprimentera med lite automatiserade effekter. Eller ta helt enkelt bara dem första 45 sek av låten, fixa en tightare trumloop och ta hela stycket bort från technotjosan och försök göra något mer orginellt. Jobba mer på de autentiska instrument ( stråkar, kör, piano ) du använt som faktiskt lät rätt sköna. Redigerat 4 april 2004 av Pluffo
Johan Royen Postat 4 april 2004 Postat 4 april 2004 Om man ska ge sig in i djungeln av genre-benämningar vill jag påstå att det låter progressiv house / goa-hybrid, i varje fall i början, efter introt. Håller med övriga om att det kanske är lite långt och många olika riff som gör det lite dåligt sammanhållet. Min favvobit är helt klart biten i början med stråkarna och breaket.
Utan Namn Postat 4 april 2004 Trådstartare Postat 4 april 2004 Låten har potential den första minuten. Men vad har du tänkt med dem där trummorna som kommer in i början? Takten är ju helt apa 🙂 När väl låten kommer igång med den vanliga dunka-dunka biten så känns den väldigt oorginell, monoton och tom...Försök att lägga på lite feta pads, förkorta låten kraftigt och exprimentera med lite automatiserade effekter. Eller ta helt enkelt bara dem första 45 sek av låten, fixa en tightare trumloop och ta hela stycket bort från technotjosan och försök göra något mer orginellt. Jobba mer på de autentiska instrument ( stråkar, kör, piano ) du använt som faktiskt lät rätt sköna. Hmm fan är min taktkänsla så käzz asså? Jag gillar trumloopen 😉 Tanken är att det ska vara en "dansa låt", så kör man den ute så tror jag inte man upplever den lika monton. Tråkigt med musik som är 2 min lixom 😛 Kan hålla med dig ang. padsen.. Men jag har inte riktigt kommit på hur man skruvar till pads på mina syntar 🙁 Jaja, tack för den konstruktiva kritiken iaf 😠
Utan Namn Postat 4 april 2004 Trådstartare Postat 4 april 2004 Om man ska ge sig in i djungeln av genre-benämningar vill jag påstå att det låter progressiv house / goa-hybrid, i varje fall i början, efter introt. Håller med övriga om att det kanske är lite långt och många olika riff som gör det lite dåligt sammanhållet. Min favvobit är helt klart biten i början med stråkarna och breaket. Aiit, thanks! 🙂
Pluffo Postat 4 april 2004 Postat 4 april 2004 Självklart skulle den passa bättre på full volym ute på en klubb där folk vill ha långa monotona danspartin att shäjka loss till men tycker fortfarande att den är lite för tom för det syftet. Hör i stort sett aldrig mer än en kicktrumma, en bas och någon melodislinga.
Neko Postat 4 april 2004 Postat 4 april 2004 Hooo... på tal om kickar och bas, något mer djup i antingen kick eller basen. Vill ha skakande lurar 🙂. Nja, kanske inte, men det är lite tunnt på den fronten i låten tycker jag.
dj Silver Postat 10 april 2004 Postat 10 april 2004 helt ok för dansgolvet..du ska nog "mod-wheela" syntharna lite mer, eller lägga på en effekt som sköter det jobbet automatiskt.trum-looparna är helt ok.behöver nog va lite tjockare sound, känns lite tam.lägg gärna ännu en mörk synth(som den som kommer in vid 3.43), vid 5.01-breaket, som panorerar..tycker jag, då 😳 Reason?
Utan Namn Postat 10 april 2004 Trådstartare Postat 10 april 2004 helt ok för dansgolvet..du ska nog "mod-wheela" syntharna lite mer, eller lägga på en effekt som sköter det jobbet automatiskt.trum-looparna är helt ok.behöver nog va lite tjockare sound, känns lite tam.lägg gärna ännu en mörk synth(som den som kommer in vid 3.43), vid 5.01-breaket, som panorerar..tycker jag, då 😆 Reason? Tack! 😄 Reason? Nej nej, bara riktiga syntar
dj Silver Postat 11 april 2004 Postat 11 april 2004 Reason? Nej nej, bara riktiga syntar coolt.jag använder endast mjukvara 😕 OT - Godlike var riktigt tuff 😆
Utan Namn Postat 11 april 2004 Trådstartare Postat 11 april 2004 Reason? Nej nej, bara riktiga syntar 😉 coolt.jag använder endast mjukvara 🙂 OT - Godlike var riktigt tuff 🙂 Thanks! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.