Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ!!!

Jag har tvĂ„ problem med Cubase som jag tror hĂ€nger ihop. Det första: Jag har ett E-MU 1820 ljudkort och nĂ€r jag spelar in hör jag bara ljudet genom patchmixern. D.v.s trycker jag in mute dĂ€r sĂ„ hörs det ingenting. Men Ă€ndĂ„ sĂ„ kommer det in signal i Cubase. Jag skulle vilja mute:a ljudkortet hela tiden och bara höra ljudet genom Cubase. HĂ€ngde ni med? 😆 AlltsĂ„, jag fĂ„r input-signal i Cubase, men hör inte ljudet nĂ€r jag spelar in. Vad kan detta vara för instĂ€llning som mĂ„ste göras?

Detta leder mig in pÄ det andra problemet: Jag brukar spela in min gitarr genom VST-effekten Amplitube. GÄr det att höra Amplitube-ljudet samtidigt som man spelar och inte bara lÀgga pÄ det efter en inspelad ljugslinga?

Hoppas ni förstÄr mina förklaringar!

Annons
Postat
Jag brukar spela in min gitarr genom VST-effekten Amplitube. GÄr det att höra Amplitube-ljudet samtidigt som man spelar och inte bara lÀgga pÄ det efter en inspelad ljugslinga?

Ja, Du fÄr vÀlja "direct monitoring" det Àr en knapp med en högtalar grej pÄ...

Postat
Jag brukar spela in min gitarr genom VST-effekten Amplitube. GÄr det att höra Amplitube-ljudet samtidigt som man spelar och inte bara lÀgga pÄ det efter en inspelad ljugslinga?

OK, bra. Amplitube ska ligga som Insert-effekt dÄ va?

Postat

OK, bra. Amplitube ska ligga som Insert-effekt dÄ va?

Jepp!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.