Jump to content
Annons

Vill ha mixnings"jobb"

Recommended Posts

Pat Kramer (oregistrerad)
Postat

Hej allihop!

Jag skulle väldigt gärna vilja hitta folk som vill att någon annan mixar deras låtar eller bara nån som vill skicka sin omixade låt. Jag har hållt på i ett par år nu och vill ha mer projekt att mixa men orkar inte vara med om hela inspelningsfasen hela tiden.. 😆

Jag gör detta hellt i utbildningssyfte än så länge och jag tänker heller inte stjäla era låtar om jag tycker att de är bra.. 😠

Jag arbetar främst med Cubase SX 2 men har även tillgång till arbetsstationer med Pro Tools, Logic och Digital Performer.

Så är det nån som vill dela med sig av sina inspelade projekt för att få lite andra mixideér så är det bara att PM:a mig. 😳

Annons
Pat Kramer (oregistrerad)
Postat
Ah jag har en helvetesmix du gärna kan få prova på! En discolåt med många instrument.. dock måste bara voicen spelas in först.

Disco!.. det låter skoj, maila mig när sången är lagd då så får man höra vad det handlar om. MVH/ Patrik

Postat

Tja du får gärna mixa mina alser, jag får aldirg riktigt till det ordentligt tråkigt nog. frågan är bara hur pass o-mixade vill du ha dom? hela arret eller duger det med en omixad ljud fil av ett färdigt alster som dock behövs EQ:as osv...?

De av mina låtar som du kan få mixa är typ Techono, Trance stil på det hela.

Coffan (oregistrerad)
Postat

Yo! haha.. jag har nog ett par låtar du kan få mixa, jag rappar och så, men orkar sällan mixa 😱

du kan ju adda mej på msn då kan du få mina acapellor å sån shit

Mr Mr (oregistrerad)
Postat

Vi är ett band som släpper vår fjärde singel i höst men vi blir inte nöjda med vår egen mix av den. Vill du ge det ett försök? Musiken är åt "gitarrpop"-hållet och vi jobbar i Pro Tools. Våra tidigare singlar har spelats mycket i P3 och ett flertal andra radiokanaler runt om i norden. Hör av dig om du tycker det låter intressant!

mixasingel@yahoo.co.uk

Postat

😉 detta låter kul & intressant...

inte för att jag har något aktuellt just nu..men jag tänker komma ihåg dig...om du fortfarande är intresserad då...

så jag hör av mig när det finns material heltenkelt..jag jobbar i cubase

så då kan du sitta hemma & jobba i lugn & ro!!

hare bra!!

Postat

Vill du mastra också? Skrev precis i en annan tråd att det vore intressant om nån ville prova sig på att mastra min demo.

Postat
Vill du mastra också? Skrev precis i en annan tråd att det vore intressant om nån ville prova sig på att mastra min demo.

Om ingen annan vill mastra för dig så skulle jag gärna göra ett försök!

Postat

Mastra någon annans musik skulle jag tycka vara intressant också!

Maila eller PM:a mig om intresse finns Carabus.

Postat

Du får gärna prov mixa ett av mina alster. Svenk gitarr pop. Sjäv vill jag gärna prov mastra andras alster.

🙂

Postat

provbus, kolla min och rizzos länk på musik99, där har vi två mixar som vi vill att olika individer mastrar och berättar vad de gör och hur de tänker. Dessa lägger vi upp sen...

🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.