Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Äntligen har jag skaffat reason....

En fråga bara, Varför misshandlar folk programmet så??.

Själv lärde jag mig hur lite av grejjorna funkar idag (Så myscket så att jag kan göra en låt). Tycker ni att jag ska lära mig det helt eller ska jag göra ljud i reason och använda dom i fl?

Reason är svårare att göra melodier i tycker jag det är därför jag frågar

Tänkte använda midi mellan programmen...

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Misshandlar folk programmet?!

Jag tycker att du ska göra på det sätt som passar dig bäst.

Om du tänkt använda MIDI mellan programmen får du nog tänka om.

Postat

Med midi menar jag att jag gör en melodi i fl coh exporterar den sen rattar jag fram ett bra ljud i reason.

Kollade på propellerhads hemsida och ladda hem lite grymt kassa låtar... :rolleyes:

Postat

Kollade på propellerhads hemsida och ladda hem lite grymt kassa låtar... 😆

Jo, jag har märkt att inga duktiga människor lägger upp sina fina alster som RPS på Propellerheads sida. 😠

Reasonstation.net har ganska mycket musik. Kolla där istället!!

En del av låtarna är bra, en annan del av dem suger.

Postat

Du har alltså tänkt att göra egna samplingar i reason, trycka ut dom i wav och sedan importara dom i Fruity? Ställer bara migsjälv frågan om det inte är bättre attgöra allt i ett o samma program så att man slipper jocksa? Men självklart kan du göra på det sättet om det passar dig.

Postat
Du har alltså tänkt att göra egna samplingar i reason, trycka ut dom i wav och sedan importara dom i Fruity?

Nej, det har han inte tänkt. Han har tänkt göra en melodi i Reason, exportera en midi-fil, importera samma fil i FL.

Postat
Du har alltså tänkt att göra egna samplingar i reason, trycka ut dom i wav och sedan importara dom i Fruity?

Nej, det har han inte tänkt. Han har tänkt göra en melodi i Reason, exportera en midi-fil, importera samma fil i FL.

Nej, tvärtom tror jag faktiskt. Han föredrar nog sequencern i FL. :rolleyes:

Kan man inte använda rewire?

Postat

Nej, tvärtom tror jag faktiskt. Han föredrar nog sequencern i FL. 😛

Kan man inte använda rewire?

Ja, precis, tvärtom var det 😆

Tror inte FL har Rewire :rolleyes:

Postat (redigerat)
Tror inte FL har Rewire  😕

Jodå!

Så om han nu gillar FL Studios mixer, så...

http://www.flstudio.com/help/html/rewire_host_reason.htm

Där ser man! 🙂 Det har inte min version 😏

EDIT: Fast å andra sidan så använder jag inte FL så mycket nu sen jag skaffade Reason 😆

Redigerat av MarcusRombo
Postat

Fruityloops eller FL Studio?

Har du inte en plugg som heter Rewired? Den ska i sin tur funka som en rewire-host.

Postat
Fruityloops eller FL Studio?

Har du inte en plugg som heter Rewired? Den ska i sin tur funka som en rewire-host.

Ser du vad bra koll jag har? Jag har Fruityloops 😏 3.5.6, och vill inte ha Rewire! 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.