Jump to content
Annons

Måste man ha alla BIOS-versioner?

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Skulle installera nytt BIOS, fick länken via hp. Då visade det sig att min PC inte kunde hitta servern. Vad jobbigt nu när jag skulle försöka fixa...

Sedan märkte jag att den version supporten skickat var nr. F.32, skapad i juni. Den version jag har på min laptop köpt i mars är den föregående, nämligen F.24.

Därefter gick jag in på HP:s hemsida och letade mig fram till senaste versionen och tänkte försöka igen. Nu märkte jag att det kommit en ännu senare som heter F.33. Den kom 20/7 (en vecka dock INNAN jag fick länken från HP). HP svarar inte nu (lördag kväll) och inte heller denna BIOS-version gick inte att ladda ned, p.g.a. samma gamla "Servern hittas inte". Har dom letat daa??

Fråga #1: Måste jag först installera version F.32 som de skickade och därefter F.33 som nu tycks gälla? Eller kan man hoppa över en och annan BIOS-version om man vill, och ändå "få med allt"?

Fråga #2: Bör jag passa på att installera nya drivrutiner till laptopen via hemsidan också? Jag tror att drivrutinerna för PCMCIA-platsen är från 2001.

😉

:musik

Redigerat av musik
Annons
Postat (redigerat)

Japp, du ska allt kunna välja vilken bios-version du vill.

Men dom kanske tipsat dig om just den av en anledning.

Jag uppdaterade mitt BIOS i panik utan att direkt veta hur man gjorde. Går det snett så kommer man inte ens kunna starta upp datorn och måste skaffa specialgrejer för att lägga in ett fungerande BIOS läste jag i efterhand på sweclockers tror jag det var. Så jag föreslår att du är något mer noggrann än jag var även om det gick bra.

Fråga 2: Ja.

Redigerat av Jocke
musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Det spelar ingen roll vilket dj**la BIOS jag försöker nå, det jag fick via mailet från hp eller de versioner som finns på deras hemsida. Alla leder till "Servern hittas inte!".

Jag lägger ned den här Sa*ans Hel***tes skiten nu!

Lämnar in på tisdag, när jag är ledig. De får fixa det bäst f*n de vill!

😉

:musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.