teknodrom Postat 13 augusti 2005 Postat 13 augusti 2005 LÅTNAMN: - ARTIST/GRUPP: teknodrom GENRE: techno? LÅTLÄNGD: ca. 1 minut KOMPOSITÖR: teknodrom PRODUCENT: - EV. MEDVERKANDE: - INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: STATUS: snutt/skiss LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Hej alla! Här är en låtskiss som jag snickrat på ett tag, ska fortsätta jobba med den ikväll, därför skulle jag gärna vilja ha lite respons på vilket håll jag ska dra den. I nuläget är främst introt klart, även om det kan arrangeras om ganska lätt. Själva uppbyggandet har jag klart för mig, ett break med huvudsakligen percussion ska till och trumsequencingen ska göras mindre enformig. Eventuellt ska jag göra en svängigare bas om inte det förstör stämningen. Om någon har något att säga om låten så länge(jag vet att den är långt ifrån färdig men jag hoppas ni har överseende med det, jag behöver utomstående respons..) skulle det uppskattas mycket!! /teknodrom
sisältää Postat 14 augusti 2005 Postat 14 augusti 2005 Svängigare bas (eller bas med sväng överhuvudtaget) skulle nog göra mycket gott men spara det en bit in i låten, tycker jag. Det kan bli effektfullt. Med den blandning av ljudtyper du har kan det bli ett ganska trevligt resultat men du bör nog försöka få till lite trumsväng också; när kicken börjar gå i det här klippet så borde jag vilja dansa men det rycker inte ett uns i höfterna, tyvärr. Nå, jobba på och se till att posta resultatet. 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.