Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

....min polare har en sådan och jag skulle sätta ihop en billig låtskrivarstudio till han och då kunde man sålt eller bytt den för lite mer lämpliga prylar (MIDI-keyboard,preamp,ljudkort osv).

En lite rolig egenhet är att man kan köra den på batteri samt att det finns fäste för axelband. Nåt för den som vill showa på scen.

img10352186787.jpeg

Redigerat av Audiorent
Annons
Postat

Hmm, vad rör det oss att dina vänner hade en sådan? Har de inte kvar den så är det ju inte mycket man kan göra.. :rolleyes:

Postat

det är jag som skrivet fel.... han HAR en sån. Har rättat det. Är ingen bra på att skriva på tangentbordet och titta på skärmen samtidigt.

Postat

Den ska väl inte va helt trist, tror man kan göra en del kul med den... :rolleyes:

Fast det beror ju på vad det ska göras för nån sorts musik... Är det trubadurstuket, så har han väl inte så stor nytta av ljuden, men ska det va nåt åt det elektroniska hållet, så kan den nog absolut tillföra nåt. Den är ju faktiskt analog!

Men varför byta ut den mot en MIDI-keyboard? -Den har ju också MIDI.

Vet inte vad du förväntar dig kunna få för den, men jag tror inte att det är så mycket alls, runt tusenlappen ungefär. (JAM försöker sälja en nu för 1495:-, men den har de haft där rättlänge tror jag...)

Så du får garanterat inte både MIDI-keyboard, preamp och ljudkort för den, troligtvis bara en av grejerna om du vill ha nåt med hyfsad kvalitet.

Postat (redigerat)

den är inte anslagkänslig har jag för mig så därför är det bättre md ett MIDI-keyboard. Jag hade inte trott att den skulle inbringa så mkt att det skulle täcka några större utgifter. Ville kolla mest om den hade nån slags status i syntkretsar där jag inte har nån koll alls. Är det dock nån där ute som vill byta den mot några användbara prylar så skicka ett mail

Mattias

Redigerat av Audiorent
MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Den där tycker jag inte han ska ha. Sälj den till mig istället 😛

Postat (redigerat)

Den låter ganska plastigt tycker jag, inte så fet som andra Korg syntar typ Poly-Six mm.. men den kanske kan vara kul ändå..

Redigerat av Starion
Postat
En lite rolig egenhet är att man kan köra den på batteri samt att det finns fäste för axelband.

Haha! Kung! 😛

• 2 veckor senare...
Postat

Alltså man kan ju få till grymma efx ljud och blipp men den skickar inte ut någon velocity information, som midi clav är den helt värdelös egentligen. Men jag tycker den är tuff, jag skulle behålla den. Andrahands värdet ligger typ mellan 600-1500kr.

• 3 veckor senare...
Postat

Poly 800 är jättekul att göra ljud med men som midikeyboard är den ganska tråkig. Den skickar endast 80 i velocity hela tiden. *snyft* Den är alltså ej anslagskänslig och vad man än triggar med den låter det ganska tyst och dovt om det inte är en annan anslagsdöd synt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.