Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! har tabbat mig rejält el..? 🤪

Så här ser det ut. Jag hade från början 2 partitioner på en 1 st HD, på C:/ mitt surf Xp install, och på D: mitt Xp med alla musik program.

När jag skulle göra en ominstallation på Surf partition så blåste jag C: men kom senare på att det finns filer där som är viktiga för Xp på min D: partition right? för jag kommer inte längre åt den i start menyn när jag bootar upp! 🤪

Går detta att fixa tro? 😮

Tack på förhand. Mvh / Starion.

Redigerat av Starion
Annons
Postat

Med andra ord kan du inte boota upp på d:? Är det korrekt uppfattat?

Postat
Med andra ord kan du inte boota upp på d:? Är det korrekt uppfattat?

Yes, precis! och D: med alla dess filer är helt intakt! ser bara inte längre menyn där man väljer vilken version som skall startas. 😮

Postat
Patrition Magic har jag haft stor nytta av

Eh, tror jag använde PM när jag blåste C: 😮 kan man fixa problemet med PM tror du?

Postat (redigerat)

Om partitionen D fortfarande finns kvar tillsammans med filerna, är det bara filen C:\boot.ini som har ändrats (i och med att du installerade om c-partitionen). Du behöver lägga till information i boot.ini om den andra XP-installationen för att valet ska dyka upp i menyn när datorn startar.

Googla för info.

Observera att boot.ini är skrivskyddad. Högerklicka på den i XP, ta bort skrivskyddet, gör ändringarna, och sätt tillbaka skrivskyddet.

EDIT: förtydligade.

Redigerat av Olsberg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.