L.C Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 (redigerat) Rostat bröd med billinge ost och sylt, JORDGUBB!!! mumma.... Rödvin är gott så man får nog allt ta att prova rånhistorian som Phobos nämnde nån gång. Redigerat 9 september 2005 av L.C
MusicGene Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 blanda krossade halstabletter med snuset och snusa.
Danabacken Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 (redigerat) blanda krossade halstabletter med snuset och snusa. blir inte det ganska starkt under läppen då? Redigerat 9 september 2005 av Danabacken
Sonnert Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 jag spinner vidare på mitt grönmögelost- och pepparkake-inlägg tidigare i tråden. detta recept fick jag av min lokala, franska osthandlare. innehåll: 1 bit ganska hård grönmögelost. kesella wiskey eller conjak konsentrerad tranbärsjuice jordnötter eller valnötter eller vilken jävla nöt som helst (inte kokosnöt) pepparkakor. blanda mögelosten med kesella för att få den krämig och formbar. jag blandade istället en hård och en mjuk mögelost och skippade kesellan. droppa i lite utav wiskeyn eller conjaken gör likadant med tranbärsjuicen. krossa nötterna i en mortel och blanda ner i osten. jag fick lite panik över att osten va väldigt lös och kladdig men det är ingen fara... för nu ska den in i kylskåpet i några timmar. krossa nu pepparkakorna till pyttesmå smulor. rulla små bollar av osten och rulla dom i pepparkaks-smulorna.... Klart! namnam. ostbollar
musik (oregistrerad) Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 Kalla fiskbullar där buljongen fått rinna av. Finns det något godare?
VacUm Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 jag spinner vidare på mitt grönmögelost- och pepparkake-inlägg tidigare i tråden. detta recept fick jag av min lokala, franska osthandlare. innehåll: 1 bit ganska hård grönmögelost. kesella wiskey eller conjak konsentrerad tranbärsjuice jordnötter eller valnötter eller vilken jävla nöt som helst (inte kokosnöt) pepparkakor. blanda mögelosten med kesella för att få den krämig och formbar. jag blandade istället en hård och en mjuk mögelost och skippade kesellan. droppa i lite utav wiskeyn eller conjaken gör likadant med tranbärsjuicen. krossa nötterna i en mortel och blanda ner i osten. jag fick lite panik över att osten va väldigt lös och kladdig men det är ingen fara... för nu ska den in i kylskåpet i några timmar. krossa nu pepparkakorna till pyttesmå smulor. rulla små bollar av osten och rulla dom i pepparkaks-smulorna.... Klart! namnam. ostbollar ooj! Det lät sjukt gott.. Måste prova. Har allt utom tranbärsjuicen hemma.
Sonnert Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 ooj! Det lät sjukt gott.. Måste prova. Har allt utom tranbärsjuicen hemma. tror inte att juicen är livsviktig. jag kände inte av smaken när jag åt ialla fall. alkoholen är däremot ganska viktig så att det blir lite bett i den
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.