Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag försöker rita in en not på Matrix i logic platinum 5.5 får jag det felmedelandet, vad menas med det? vad ska man göra?

Annons
Postat

Det menas att du inte har klickat ut en sån där tom "nothållare" i arrangefönstret.

Klicka på det aktuella spåret med andra musknappen och sen dubbelklicka på den lite boxen fför att komma till matrix editorn.

peace. 😆

Postat

Ahaaaa Sådär ja! en nybörja fråga här då,. jag öppnar en synth, spelar/ritar en slinga.Låt säga jag vill använda en annan synth till spår 2, jag la in en ny på insert i mixern och plötsligt ändrades mitt första spår till det ljudet!? lite krångligt med att ha 6 av samma synth öppen för olika ljud på den

Postat (redigerat)

Du måste ha nya instrumetspår för nya instrument. Vill du att olika instrument ska spela samma slinga får du helt enkelt kopiera midislingan. läs manulen? 😆

Redigerat av ardic
Postat

Yes yes En sista fråga 😆

När man sparar en låt i logic formatet, sparas ljuden då också?

Låt säga att jag gjort 30 låtar med en vst synth och raderar den synthen från datan sen, om jag öppnar en logic låt som innehåller den synthen kommer ljuden finnas kvar i låten?

Postat
När man sparar en låt i logic formatet, sparas ljuden då också?

Låt säga att jag gjort 30 låtar med en vst synth och raderar den synthen från datan sen, om jag öppnar en logic låt som innehåller den synthen kommer ljuden finnas kvar i låten?

Nope. Inte i Logic eller något annat program heller.

LJUDEN sitter i själva VST Synthen så om du raderar den raderar du även Ljuden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.