MusicNixon Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Nixon är en ihopdragning av mitt för och efternamn. På en del andra forum har enbart "nixon" varit upptaget, så det har fått bli MusicNixon.
91:an Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Jag sitter ju och ritar den jäkeln hela dagarna så det var det enda som fanns i huvet. Oj det lät spännande. Till tidningen alltså? Ja, fast spännande vet jag inte, men nästan lika kul som att spela i alla fall! Jag är lite impad faktiskt. 😄 Men du är inte ensam om att teckna 91:an va? Eller hur funkar det nuförtiden? 😄 Hade varit kul och se en av dina strippar... Nej, vi är 3-4 stycken från Luleå till Kristianstad som sitter hemma och tecknar varsina avsnitt. Förslagsvis bläddra i tidningen i nåt tidningsställ - i första serierutan anges vilken som tecknat. Står det nåt annat än Gissberg, bläddra till nästa avsnitt... Ok, då vet jag. Satt faktiskt och kollade i ett jubileumsalbum och där finns t.o.m en bild på dig med några ord om din bakgrund. Schysst CV! 😄 Kalle Stropp & Grodan Boll!!! Ja, det är filmhistoria, en rolig period. Numera inskränker sig animationen till några snuttar Harry Boy om året för TV4.
Diwic Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Om man skriver David "inverterat" så blir det ungefär Diwic. Liten förklaring, kolla in följande: XXOOXXXOXOXOXOXXO XOXOXOXOXOXOXOXOX XOXOXXXOXOXOXOXOX XOXOXOXOXOXOXOXOX XXOOXOXOOXOOXOXXO Kolla in kryssen så ser ni "DAVID". Kolla in O:na så ser ni "DiWIC" (bakvänt D), därav Diwic. // David
91:an Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Om man skriver David "inverterat" så blir det ungefär Diwic. Liten förklaring, kolla in följande: XXOOXXXOXOXOXOXXO XOXOXOXOXOXOXOXOX XOXOXXXOXOXOXOXOX XOXOXOXOXOXOXOXOX XXOOXOXOOXOOXOXXO Kolla in kryssen så ser ni "DAVID". Kolla in O:na så ser ni "DiWIC" (bakvänt D), därav Diwic. // David Ha ha, den var avancerad, vilken chifferkod! Den krävde sin förklaring, hur kom du på den idén?
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Om man skriver David "inverterat" så blir det ungefär Diwic. Liten förklaring, kolla in följande: XXOOXXXOXOXOXOXXO XOXOXOXOXOXOXOXOX XOXOXXXOXOXOXOXOX XOXOXOXOXOXOXOXOX XXOOXOXOOXOOXOXXO Kolla in kryssen så ser ni "DAVID". Kolla in O:na så ser ni "DiWIC" (bakvänt D), därav Diwic. // David Cool! 😉
Lundin Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Well..jag har väl aldrig varit fullt så jävlig att jag kan kalla mig demon på riktigt 😱 .. Det hela kom till av att jag snurrade omkring flitigt på nån engelsk commynity och kallade mig för [sWE]Demon..så nån kväll när jag kom på den briljanta idén att byta nick till bara Demon..var det redan upptaget.. förmodligen soptrött i huvet kom reptilhjärnan in i en andra andning och ut poppade en Demoniqus... Heter egentligen Magnus och tro mig, jag har funderat både 1 och 360 gånger på att byta nick...
Tophe Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Jag kallas för Toffe, men det var upptaget så det blev Tophe.
Tobbe Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Jag det finns nog inte så mycket att säga... Var så tidigt ute så jag han ta det helt enkelt. Desutom kändes mitt gamla nick RageAgain inte så hipp längre.
Klontarf Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Har hetat klontarf så länge jag kan komma ihåg... (om inte ännu längre) kommer av Clontarf,, en irländsk ort- men någon jäkel hade snott den hotmailen före mig.... Spännande läsning
Piffen Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Smulan.. Lång historia, bra humor och en rejäl dos kärlek och självdistans.. 🙂 Är även vad jag kallar mig då jag gör techno och house, passande värre, i enlighet med ovan nämnda humor.. 😉 That's it folks.
Fnykis Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Min morbror kom på namnet "Fnykis" 😄 Så jag snodde det och tog det som allmänt alias. 😉
Fnykis Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Om man skriver David "inverterat" så blir det ungefär Diwic. Liten förklaring, kolla in följande: XXOOXXXOXOXOXOXXO XOXOXOXOXOXOXOXOX XOXOXXXOXOXOXOXOX XOXOXOXOXOXOXOXOX XXOOXOXOOXOOXOXXO Kolla in kryssen så ser ni "DAVID". Kolla in O:na så ser ni "DiWIC" (bakvänt D), därav Diwic. // David Krånglig grej! 😉
Diwic Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Ha ha, den var avancerad, vilken chifferkod! Den krävde sin förklaring, hur kom du på den idén? Tja, jag såg ordet "Jesus" skrivet så nånstans på en tavla hemma hos en familj ( pingstvänner). Detta var för rätt många år sen, gick nog i mellan- eller högstadiet då, men i vilket fall så provade jag att skriva mitt namn sådär också...och så blev det nåt av det 😄 Btw, jag provade att göra det med smileys (gula och svarta) först, det är lättare att se då, men det fick jag inte för forumet 😉 // David
Cloudsurfer Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 spelade ett MMORPG innan och hade character där som hette Hexulu, så blev det DjHex eller Hexulu då
Pazo Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Mitt har funnits sedan jag var 8 eller nåt. HUr det uppstod har jag ingen aning! Tror det kommer från "old el paso" reklamen som gick för evigheter sen. Ni vet den där de sjunger "chicken tonight...chicken tonight". Jag gillade den reklamen å så blev de så! Annars kan de också vara att jag å mina kompisar inte orkade använda mitt långa namn Ricardo för att ropa på mig. så vi kom på paso (med s) Z:tat uppkom i sjuan när jag komm på att svenskar har en tendens att läsa "paaaaso" (svenskt a) ifall det stavas med s. Gör de det med z så låter de inte så 😆
Jazzman Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 först skulle mitt nick bli bassman, det var coolt tyckte jag. Men eftersom det va upptaget vart det jazzman. Också rätt coolt. Tyckte jag väl. Då.. 😆
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Jag heter Dino. Baklänges blir det Onid. 😆 Du har ingen brist på IQ du inte 😛
Björn Olsberg Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 (redigerat) Hur kom ni på era Alias Kom på och kom på. Orkade snarare inte undvika... EDIT: Hade visst redan svarat i den här tråden. Usch, stressen vid skick av tidning ställer till det i skallen. 😆 Redigerat 12 augusti 2005 av Olsberg
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Hur kom ni på era Alias Kom på och kom på. Orkade snarare inte undvika... EDIT: Hade visst redan svarat i den här tråden. Usch, stressen vid skick av tidning ställer till det i skallen. 😛 😄 Du visste om det egentligen, du ville bara öka den där siffran till vänster som du ser som en statuspryl 😆
Powerflop Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Som vanligt. På fyllan. Jag kan inte säga att jag är nöjd eller stolt, men det får väl duga.
Johan Royen Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Som vanligt. På fyllan. Jag kan inte säga att jag är nöjd eller stolt, men det får väl duga. Är ju lysande. Som Flowerpop fast tvärtom. Måste påpeka att jag är inne på min något:nde öl, så mitt omdöme är lite tveksamt 😆
Powerflop Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Skulle tro att jag egentligen menade flowerpop men skrev fel i fyllan och villan. Tag varning kids!!! Ni vill inte, som jag, bli en blekfet ölstinn föredetting...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Jag vill veta hur xdjs kom på deras alias. det måste nog varit en väldigt lång process.
hackeman Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Jag vill veta hur xdjs kom på deras alias. det måste nog varit en väldigt lång process. Deras? Står det ett helt gäng bakom? 😆
Duende Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Duende betyder spöke eller troll på spanska men man använder ordet duende inom flamencomusiken när någon har grym "feeling" Man "trollbinder" publiken typ..
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 (redigerat) Jag vill veta hur xdjs kom på deras alias. det måste nog varit en väldigt lång process. Deras? Står det ett helt gäng bakom? 😳 Det är ju 2 små knattar (X DJ's) 😆 2 bröder. Dj Sound och DJ Neotrix. Så här ser dom ut: Och Hacke, glöm inte bort att techno is not onley my music style: Redigerat 12 augusti 2005 av MarcusRombo
Jocke Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Hur kom ni på era Alias Kom på och kom på. Orkade snarare inte undvika... EDIT: Hade visst redan svarat i den här tråden. Usch, stressen vid skick av tidning ställer till det i skallen. 😄 😄 Du visste om det egentligen, du ville bara öka den där siffran till vänster som du ser som en statuspryl 😛 😆 Olsberg är en j-a spammare. Kan inte nån moderator ta tag i det här? Hur jag kom på mitt "Alias"? Ibland skriker folk det (har 90% nedsatt hörsel så jag vet inte riktigt) och sneglar mot mitt håll (är extremt närsynt, färgblind och har grava brytningsfel så jag är osäker) på mig så jag gissar att det är mitt riktiga namn helt enkelt. Men jag har haft fel förr.
hackeman Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Och Hacke, glöm inte bort att techno is not onley my music style: 😛 ....eller 😆 vet inte om man ska skratta eller gråta...
Cloudsurfer Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Och Hacke, glöm inte bort att techno is not onley my music style: 😛 ....eller 😆 vet inte om man ska skratta eller gråta... hahahahah bra bra, gillar utrycket "onley" fifan det var nåt nytt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.