tordA Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 moderaterna på ic-musicmediatycker att jag är "the Ol' Rockfart" 🙂 och vad säger folkpartisterna? ingenting, dom skriker bara 😉 jaja, moderatörerna skulle det vara juH 🙂
Claes Holmerup Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Jag är så fantasilös, att jag tog mitt eget namn... 😉🙂
Gogg Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Själv var det ett tv program som hette typ "Family gogg", lergubbar typ. Satt och försökte komma på ett alias nån dag, så...
lavrell Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Jag ville jättegärna att alla på forumet skulle kunna söka upp mig om man söker på mitt förnamn (Mikael) och efternamnet = mitt nick .... öhhh eller inte 😉 vettefan, har alltid gått i klasser och spelat i lag där det funnits många Micke, så därför kallar alla mig vid miott efternamn, Lavrell.
VacUm Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Har bevarat mitt gamla amiga-scen-nörderi-handle som man tyckte va tufft på högstadiet. Vet inte om jag är speciellt anonym med det (googlar man lite så hittar man nog mitt riktiga namn i nåt sammanhang), men vafasen. Man får ju va _lite_ nörd när man hänger på internet.
SyntaxError Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Tja, det var väl något som gick fel som vanligt....
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Tja, det var väl något som gick fel som vanligt.... 😉
Björn Olsberg Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Har alltid uppskattat när medlemsnamn har en anknytning till ens riktiga namn eller smeknamn, av någon anledning. Varför dölja sig?
hegobald Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Ok.. När jag pluggade digitalteknik i början av 80-talet så figurerade 3 personer i mina läroböcker om logik (Boles algebra). det var Knollrad, Hegobald och lektor Päronbjär. Jag tog mig nicknamnet Hegobald helt enkelt för att ingen annan har det och det klingar rätt på tungan och är ett ganska kul namn 😉
Björn Olsberg Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Tja, det var väl något som gick fel som vanligt.... Haha, känner vi igen oss, eller?
Hemluth Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Det jobbiga är att man kommer på sitt "nick" när man är 13 år, men helt plötsligt är man i 20-årsåldern och då är det inte lika häftigt längre 😉 Samma här, fast det här kom jag på när jag var 12. Tänkte mest att ifall man tar det fjolligaste namnet som finns ohc byter plats på bokstäverna så skulle det bli komiskt.
dede Postat 10 augusti 2005 Trådstartare Postat 10 augusti 2005 Jag är mycket missnöjd med mitt alias. Hade jag begripit hur mycket jag skulle hänga här haDE JAG DRAGIT TILL MED; The Belsebub Siameses Tygers of wrath Ingabromsar.nu Nonoftheabove etc... men det blev...........
Odels_tant Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Odel är ju hälften av karlns efternamn och eftersom jag var dum nog att gifta mig med honom så är det ju numera mitt efternamn också. 🙂 Jag hade kanske kunnat hitta på nåt roligare men tyckte att jag skulle göra det enkelt för alla andra att hålla ihop oss. 😉 /Lina
Thimmie Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Odel är ju hälften av karlns efternamn och eftersom jag var dum nog att gifta mig med honom så är det ju numera mitt efternamn också. 🙂 Jag hade kanske kunnat hitta på nåt roligare men tyckte att jag skulle göra det enkelt för alla andra att hålla ihop oss. 😉 /Lina Eh... Mycket förvirrande att du har likadan avatar som MarcusRombo. Tur att ni har olika nick! 🙂
91:an Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Jag sitter ju och ritar den jäkeln hela dagarna så det var det enda som fanns i huvet. Oj det lät spännande. Till tidningen alltså? Ja, fast spännande vet jag inte, men nästan lika kul som att spela i alla fall! Jag är lite impad faktiskt. 🙂 Men du är inte ensam om att teckna 91:an va? Eller hur funkar det nuförtiden? 😉 Hade varit kul och se en av dina strippar... Nej, vi är 3-4 stycken från Luleå till Kristianstad som sitter hemma och tecknar varsina avsnitt. Förslagsvis bläddra i tidningen i nåt tidningsställ - i första serierutan anges vilken som tecknat. Står det nåt annat än Gissberg, bläddra till nästa avsnitt...
Thimmie Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Jag sitter ju och ritar den jäkeln hela dagarna så det var det enda som fanns i huvet. Oj det lät spännande. Till tidningen alltså? Ja, fast spännande vet jag inte, men nästan lika kul som att spela i alla fall! Jag är lite impad faktiskt. 🙂 Men du är inte ensam om att teckna 91:an va? Eller hur funkar det nuförtiden? 😲 Hade varit kul och se en av dina strippar... Nej, vi är 3-4 stycken från Luleå till Kristianstad som sitter hemma och tecknar varsina avsnitt. Förslagsvis bläddra i tidningen i nåt tidningsställ - i första serierutan anges vilken som tecknat. Står det nåt annat än Gissberg, bläddra till nästa avsnitt... Hehe... Ok!
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Odel är ju hälften av karlns efternamn och eftersom jag var dum nog att gifta mig med honom så är det ju numera mitt efternamn också. 😄 Jag hade kanske kunnat hitta på nåt roligare men tyckte att jag skulle göra det enkelt för alla andra att hålla ihop oss. 😲 /Lina Eh... Mycket förvirrande att du har likadan avatar som MarcusRombo. Tur att ni har olika nick! 🙂 Alltid när Odels tant skriver tror jag att forumet buggat sönder totalt. Jag läser sällan nick utan kikar mer på avataren 🙂
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Jag sitter ju och ritar den jäkeln hela dagarna så det var det enda som fanns i huvet. Oj det lät spännande. Till tidningen alltså? Ja, fast spännande vet jag inte, men nästan lika kul som att spela i alla fall! Jag är lite impad faktiskt. 😄 Men du är inte ensam om att teckna 91:an va? Eller hur funkar det nuförtiden? 😲 Hade varit kul och se en av dina strippar... Nej, vi är 3-4 stycken från Luleå till Kristianstad som sitter hemma och tecknar varsina avsnitt. Förslagsvis bläddra i tidningen i nåt tidningsställ - i första serierutan anges vilken som tecknat. Står det nåt annat än Gissberg, bläddra till nästa avsnitt... Fan vad coolt! 🙂 Mycket häftigt.
Thimmie Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Odel är ju hälften av karlns efternamn och eftersom jag var dum nog att gifta mig med honom så är det ju numera mitt efternamn också. 😄 Jag hade kanske kunnat hitta på nåt roligare men tyckte att jag skulle göra det enkelt för alla andra att hålla ihop oss. 😲 /Lina Eh... Mycket förvirrande att du har likadan avatar som MarcusRombo. Tur att ni har olika nick! 🙂 Alltid när Odels tant skriver tror jag att forumet buggat sönder totalt. Jag läser sällan nick utan kikar mer på avataren 🙂 Samma här! 🙂
Danny Cort (oregistrerad) Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Det jobbiga är att man kommer på sitt "nick" när man är 13 år, men helt plötsligt är man i 20-årsåldern och då är det inte lika häftigt längre 😲 Lite som en tribal-tatuering.
Gogg Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Jag sitter ju och ritar den jäkeln hela dagarna så det var det enda som fanns i huvet. Oj det lät spännande. Till tidningen alltså? Ja, fast spännande vet jag inte, men nästan lika kul som att spela i alla fall! Jag är lite impad faktiskt. 🙂 Men du är inte ensam om att teckna 91:an va? Eller hur funkar det nuförtiden? 😲 Hade varit kul och se en av dina strippar... Nej, vi är 3-4 stycken från Luleå till Kristianstad som sitter hemma och tecknar varsina avsnitt. Förslagsvis bläddra i tidningen i nåt tidningsställ - i första serierutan anges vilken som tecknat. Står det nåt annat än Gissberg, bläddra till nästa avsnitt... Läckert, ska kolla sen...
hackeman Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Jag sitter ju och ritar den jäkeln hela dagarna så det var det enda som fanns i huvet. Oj det lät spännande. Till tidningen alltså? Ja, fast spännande vet jag inte, men nästan lika kul som att spela i alla fall! Jag är lite impad faktiskt. 😄 Men du är inte ensam om att teckna 91:an va? Eller hur funkar det nuförtiden? 😲 Hade varit kul och se en av dina strippar... Nej, vi är 3-4 stycken från Luleå till Kristianstad som sitter hemma och tecknar varsina avsnitt. Förslagsvis bläddra i tidningen i nåt tidningsställ - i första serierutan anges vilken som tecknat. Står det nåt annat än Gissberg, bläddra till nästa avsnitt... Ok, då vet jag. Satt faktiskt och kollade i ett jubileumsalbum och där finns t.o.m en bild på dig med några ord om din bakgrund. Schysst CV! 🙂
hackeman Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 (redigerat) Det jobbiga är att man kommer på sitt "nick" när man är 13 år, men helt plötsligt är man i 20-årsåldern och då är det inte lika häftigt längre 😲 Lite som en tribal-tatuering. Hehe... hur många har en taggtråd på armen här? 🙂 edit: näää, jag har ingen. Redigerat 10 augusti 2005 av hackeman
Coffeemidget Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Det jobbiga är att man kommer på sitt "nick" när man är 13 år, men helt plötsligt är man i 20-årsåldern och då är det inte lika häftigt längre 😲 Lite som en tribal-tatuering. Det kommer bli kul sen om femtio. Pensionärshemmen är sprängfyllda av gamlingar med halva kroppen tribaltatuerad. vilken syn...
Odels_tant Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Odel är ju hälften av karlns efternamn och eftersom jag var dum nog att gifta mig med honom så är det ju numera mitt efternamn också. 😄 Jag hade kanske kunnat hitta på nåt roligare men tyckte att jag skulle göra det enkelt för alla andra att hålla ihop oss. 😲 /Lina Eh... Mycket förvirrande att du har likadan avatar som MarcusRombo. Tur att ni har olika nick! 🙂 Alltid när Odels tant skriver tror jag att forumet buggat sönder totalt. Jag läser sällan nick utan kikar mer på avataren 🙂 Jaså? Jag hade min avatar före dig. 🙂 Jag blev medlem den 5 april... 🙂 Men jag gör dig en tjänst och byter. 😄 /Lina
vortex Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Jag var väldigt intresserad av vorticismen i min gröna ungdom. Så då var ju vortex ganska naturligt. Fast egentligen heter jag Claes-Peter... 😲
Danny Cort (oregistrerad) Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Jag sitter ju och ritar den jäkeln hela dagarna så det var det enda som fanns i huvet. Oj det lät spännande. Till tidningen alltså? Ja, fast spännande vet jag inte, men nästan lika kul som att spela i alla fall! Jag är lite impad faktiskt. 😄 Men du är inte ensam om att teckna 91:an va? Eller hur funkar det nuförtiden? 😲 Hade varit kul och se en av dina strippar... Nej, vi är 3-4 stycken från Luleå till Kristianstad som sitter hemma och tecknar varsina avsnitt. Förslagsvis bläddra i tidningen i nåt tidningsställ - i första serierutan anges vilken som tecknat. Står det nåt annat än Gissberg, bläddra till nästa avsnitt... Ok, då vet jag. Satt faktiskt och kollade i ett jubileumsalbum och där finns t.o.m en bild på dig med några ord om din bakgrund. Schysst CV! 🙂 Kalle Stropp & Grodan Boll!!!
dede Postat 10 augusti 2005 Trådstartare Postat 10 augusti 2005 Odel är ju hälften av karlns efternamn och eftersom jag var dum nog att gifta mig med honom så är det ju numera mitt efternamn också. 🙂 Jag hade kanske kunnat hitta på nåt roligare men tyckte att jag skulle göra det enkelt för alla andra att hålla ihop oss. 😲 /Lina Eh... Mycket förvirrande att du har likadan avatar som MarcusRombo. Tur att ni har olika nick! 🙂 Alltid när Odels tant skriver tror jag att forumet buggat sönder totalt. Jag läser sällan nick utan kikar mer på avataren 🙂 Jaså? Jag hade min avatar före dig. 🙂 Jag blev medlem den 5 april... 😄 Men jag gör dig en tjänst och byter. 🙂 /Lina Mycket tjusig avatar. Ännu bättre blir det att du jämförde min fru med Thåström i sommarplågan (jojo de känner varandra så klart 😄 )
android Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 (redigerat) Har också kvar mitt nick sedan ett bra tag tillbaks... Tror att jag använde det första gången på ICQ för närmare 10 år sedan (jösses!), men har ingen större koll på varför jag valde det mer än att jag ju tycker om sci-fi och robotar och sånt... Och så har det ju samma första bokstäver som mitt efternamn (Andersson), men det kan va nåt jag kommit på i efterhand. Jag blev iallafall lite sur när jag upptäckte att den där nissen i SPOCK också kallade sig det, men då var det liksom lite försent... -Jag trivs ju ganska bra som android. 😲 Redigerat 10 augusti 2005 av android
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Varför har inte Rapidwanker varit här än?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.