Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Skulle ha haft tag på ett ljudkort (sånt man stoppar in i synthen och får fram mer ljud) till min synth korg M1... Nån som vet var man kan köpa sådana..

Eller nått tips på nån bra ljudmodul?

Annons
Postat

Vill inte va taskig, men se dig om efter en ljudmodul. Korg M1 är en otroligt sorglig synth som man bara blir ledsen av att spela på. Även om du skulle trycka i nya kort så kommer det inte låta mycket bättre, den är passé, slut, finito, död. Funkar iofs bra som klaviatur.

Jag gillar Roland-prylar. JV1040 borde inte kosta så himla mycket, och med lite expansionskort i så låter den helt ok.

Postat

Hmm okej.. Ja ljuden är inte alllt för bra...

då köper jag häldre en ljudmodul istället för en Roland.. :rolleyes:

Nått Tips....?

Postat (redigerat)

Du kan få en manual av mig om du vill... -Glömde skicka med den när jag sålde min M1:a för en bunt år sedan. :rolleyes:

Om du nu vill ha tag på M1-kort, så borde du kolla i musikaffärer. Det är inte alls omöjligt att de har kvar kort som ligger och skräpar i nån byrålåda.

Men jag håller med Vacuumet om att den ju inte är så mycket att hänga i julgranen längre. Det finns många billiga synthmoduler från 90-talet som slår M1:an ganska så rejält på fingrarna. Kolla i begagnatannonserna! (Min hjärna är alldeles för trött just nu för att komma på nåt att tipsa om...)

Redigerat av android

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.