Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Skulle kanske ta och presentera sig ocksÄ.

Heter Daniel Àr 26 Är och bor i stockholm med frugan. Har spelat gitarr i ca 10 Är och skrivit lÄtar ungefÀr lika lÀnge. Och det Àr vÀl lÄtskrivandet som tar det mesta av tiden jag lÀgger ner pÄ musik, kan sitta och arra en lÄt i oÀndlighet och kan dÀrför uppfattas som lite distrÀ av omgivningen dÄ det hÀr pÄgÄr 24/7. Jag har tyvÀrr inte tÄlamodet eller kunnandet att spela in och testa arr i datorn utan gör allt med ackegura och penna och papper. UpplÀggen av lÄtar, stÀmmor och osv intresserar mig i dagslÀget mer Àn tekniken bakom men jag Àr vÀl pÄ vÀg att slussas in i den delen ocksÄ via hjÀlpsamma bandmedlemmer.

Band ja, jag spelar gitarr och skriver lÄtar i bandet Diablo Swing Orchestra och har gjort sÄ sedan vÄren 2003. Rockmusik med fager kvinnosÄng kan det vÀl lÀttas beskrivas som.

Jag lyssnar Àven gÀrna pÄ musik, bla. klassik musik av alla de slag - företrÀdesvis stort och maffigt.

Annars gillar jag band med mycket falsettsĂ„ng, muse, ours, jeff buckley. Generellt kan man nog sĂ€ga att jag gillar sĂ„ng nĂ€r den ligger i de högre registern kominerat med en tyngre bakgrund, och det gĂ„r vĂ€l att spĂ„ra i den musik man skriver. 🙂

Jag hoppas kunna bidra med lite hjÀlp och rÄd vad gÀllande lÄtskrivande och lÀra mig en hel del om inspelning.

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

HjÀrtligt vÀlkommen!

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Hejsan och vÀlkommen! Just bandnamn.

Postat

vÀlkommen!

Skönt att fĂ„ bakgrunden pĂ„ en av medlemmarna i den till synes alldeles förtrĂ€ffligt djĂ€vulsk svĂ€ngande orkestern 🙁

Postat

Hoppla Danne!

Kul att du gör en presentation! Ännu roligare vore om vi kan börja repa snart! 🙁

Postat

Tjenare!

Postat (redigerat)
đŸ˜±đŸ˜† Redigerat av robc

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.