Jump to content
Annons

Presentation


claypool

Recommended Posts

Skulle kanske ta och presentera sig också.

Heter Daniel är 26 år och bor i stockholm med frugan. Har spelat gitarr i ca 10 år och skrivit låtar ungefär lika länge. Och det är väl låtskrivandet som tar det mesta av tiden jag lägger ner på musik, kan sitta och arra en låt i oändlighet och kan därför uppfattas som lite disträ av omgivningen då det här pågår 24/7. Jag har tyvärr inte tålamodet eller kunnandet att spela in och testa arr i datorn utan gör allt med ackegura och penna och papper. Uppläggen av låtar, stämmor och osv intresserar mig i dagsläget mer än tekniken bakom men jag är väl på väg att slussas in i den delen också via hjälpsamma bandmedlemmer.

Band ja, jag spelar gitarr och skriver låtar i bandet Diablo Swing Orchestra och har gjort så sedan våren 2003. Rockmusik med fager kvinnosång kan det väl lättas beskrivas som.

Jag lyssnar även gärna på musik, bla. klassik musik av alla de slag - företrädesvis stort och maffigt.

Annars gillar jag band med mycket falsettsång, muse, ours, jeff buckley. Generellt kan man nog säga att jag gillar sång när den ligger i de högre registern kominerat med en tyngre bakgrund, och det går väl att spåra i den musik man skriver. 🙂

Jag hoppas kunna bidra med lite hjälp och råd vad gällande låtskrivande och lära mig en hel del om inspelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hoppla Danne!

Kul att du gör en presentation! Ännu roligare vore om vi kan börja repa snart! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...