Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur får man tag i real players web streamer??

Jag vet att det är ett dåligt företag som gjort den men jag behöver bara en lite spelare....

Hittar inte den någon stans

Hjälp

Annons
Postat

"web streamer"? Det säger oss inte vad du vill göra... 🙂

Vill du lyssna använder du antingen RealNetworks egen RealPlayer, eller bättre Real Alternative med Media Player Classic.

Vill du själv sända ut RealAudio i streaming använder du däremot RealProducer, med/utan Helix-server.

Postat (redigerat)

Skulle inte ta i realplayer med tång. Ordna en streamande spelare i Flash istället. Finns flera fria att ladda hem på nätet, och flash laddar du hem och leker med i 30 dagar gratis. Streamar mp3 som en klocka och de som har en vanlig webläsare kan lyssna på låtarna utan problem.

edit: och funkar på vilken vanlig http-server som helst. Du behöver alltså inte sätta upp/hyra in dig i nåt streamande jätteprojekt.

Redigerat av VacUm
captain nemo (oregistrerad)
Postat

Håller med mannen utan luft - RealPlayer ställer bara till problem. Jag backar så fort jag ser att det är real player man skall lyssna från. Djävulens påfund.

//nemo

Postat
Håller med mannen utan luft - RealPlayer ställer bara till problem. Jag backar så fort jag ser att det är real player man skall lyssna från. Djävulens påfund.

//nemo

Bifaller. Realplayer är ett hemskt verktyg.

Postat

//nemo

Bifaller. Realplayer är ett hemskt verktyg.

Håller med så jag kokar!

Postat

Ärligt talat, om Real Player är djävulens påfund, vad är då Windows Media Player? Kladdigare skitprogram får man leta efter.

Kan jag på ett enkelt sätt lägga upp en playlist? Nehej...

Kan jag på ett enkelt sätt ställa in vilka filertyper programmet ska associeras till? Nehej...

Kan jag på ett enkelt sätt komplettera med de codecs jag vill använda mig av? Nehej...

Kan jag på ett enkelt sätt rippa cd-audio till wav- eller aiff-filer? Nehej...

Kan jag på ett enkelt sätt rippa cd-audio till mp3? Nehej...

Kan jag överhuvudtaget få WMP att funka med strömmande media i W98 SE? Nej nej nej...

Kan jag då avinstallera programmet, dess associationer och de spår det lämnar i registret? Absolut inte!

🙁😳😱😮😱:rolleyes:😱

Postat
Ärligt talat, om Real Player är djävulens påfund, vad är då Windows Media Player? Kladdigare skitprogram får man leta efter.

Kan jag på ett enkelt sätt lägga upp en playlist? Nehej...

Kan jag på ett enkelt sätt ställa in vilka filertyper programmet ska associeras till? Nehej...

Kan jag på ett enkelt sätt komplettera med de codecs jag vill använda mig av? Nehej...

Kan jag på ett enkelt sätt rippa cd-audio till wav- eller aiff-filer? Nehej...

Kan jag på ett enkelt sätt rippa cd-audio till mp3? Nehej...

Kan jag överhuvudtaget få WMP att funka med strömmande media i W98 SE? Nej nej nej...

Kan jag då avinstallera programmet, dess associationer och de spår det lämnar i registret? Absolut inte!

😄    😎  😱  😮  😱  😠  😱

Visst har WMP sina nackdelar, men du har inte rätt i alla påståenden.

Att rippa CDs till MP3 är pissenkelt med avsedd plug, och filerna hamnar precis i den filstruktur med de filnamn och tags man fördefinierat.

Och playlists gör du med drag&drop samt att den auto-genererar vissa playlists åt dig.

Som sagt, den har sina nackdelar. Men RealPlayer är sjutton resor värre.

Postat
Visst har WMP sina nackdelar, men du har inte rätt i alla påståenden.

När jag senast ville enkoda mp3 i WMP 9 så fanns det tre olika leverantörer av mp3-codecs som alla tog ungefär $199 för kalaset. Stor valfrihet? Vilken typ av codec det var framgick inte...

Om jag markerar flera ljudfiler samtidigt och högerklickar, får jag då upp ett alternativ att lägga de alla till uppspelningslistan? Ja, på en dator av tre (Win XP, WMP 10).

Att göra playlits med drag&drop funkar ju om du redan har playern uppe, men det gäller iofs för de flesta players.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.