Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det någon i Kalmartrakten som kan tänka sig att hyra ut (eller förhoppningsvis rent av låna ut, men det är nog lyckatankar) en dynamisk mic som skall stoppas in i en CD-spelare för ett sorts tal/dylikt. Behövs nu på lördag, och jag skulle uppskatta om någon kunde hyra/låna ut en.

Annons
Postat

varför kopla en mikrofon till en CD-spelare? Det går väl knappast att spela in ljudet då? (ifall du inte har nån högteknologisk bärbar CD-brännare?)

Postat

Den skall alltså användas som lgbudgetförstärkare för att den eventuella talaren inte skall skrika rösten av sig.

Postat

Men jag tror inte att det kommer att funka med en dynamisk mic inpluggade till en CD-receivier/förstärkare.. Det är för låg signal ut från en dynamisk mic.. Såvida den inte har micingång då? 😛

Postat

Precis. Och då antar att det finns många i området som sitter och drar på en massa micar de aldrig använder så det vore ju trevligt att få låna en.

Och en annan lite dum fråga: Visst fungerar en dynamisk mic, bara man stoppar den i line in på en CD-spelare?

Postat (redigerat)
Men jag tror inte att det kommer att funka med en dynamisk mic inpluggade till en CD-receivier/förstärkare.. Det är för låg signal ut från en dynamisk mic.. Såvida den inte har micingång då?  😛

Jaså, vad dskulle det då vara för mic som fungerar inkörd med vanlig tele?

EDIT: Någon har använt en mikrofon med vanlig tele in i CD-spelare och det har fungerat bra.

Redigerat av Hemluth
Postat
Men jag tror inte att det kommer att funka med en dynamisk mic inpluggade till en CD-receivier/förstärkare.. Det är för låg signal ut från en dynamisk mic.. Såvida den inte har micingång då?  😉

EDIT: Någon har använt en mikrofon med vanlig tele in i CD-spelare och det har fungerat bra.

knappast i line-in i alla fall. Kommer bli tyst som i graven om du petar in en vanlig dynamisk mikrofon där.

Line-in i cd-spelare?? Vad är det för cdspelare egentligen? Brännare?

Postat
Men jag tror inte att det kommer att funka med en dynamisk mic inpluggade till en CD-receivier/förstärkare.. Det är för låg signal ut från en dynamisk mic.. Såvida den inte har micingång då?  🙂

Som jag sa.. Om den inte har mic-ingång då.. Vilket är mycket ovanligt såvida det inte är nån sorts karaokeemaskin eller nåt.

En CD-spelare med teleingång är en ytterst ovanlig förtelese i min värld i alla fall.. Men du behöver inte hojta till så hårt Hemluth.. Jag ville bara hjälpa dig lite.. Det är nämligen som så att normalt sett så funkar det inte att koppla en svag dynamisk mic till utrrusting som är avsedd för linesignaler, vilket oftast CD-spelare brukar vara 🙂

Lycka till i alla fall. 😉

Postat

Var inte meningen att hojta hårt, ursäkta, men jag är lite ivrig och stressad över att försöka få tag i en.

Skall kolla upp CD-spelaren lite närmare, men jag misstänker att det är en ritktig micingång då.

Men det är väll bara dynamiska microfener som fungerar utan phantom? Och jag tror inte att det finns någon fantom på CD-spelaren.

Postat

Har en riktigt usel "replokals-mick" som du kan få låna om du vill.

Skulle nog rekommendera att du försöker hitta nåt bättre, men den finns här i Kalmar iallafall om du inte får tag på nåt annat...

Skicka mig ett PM i så fall.

Postat

Jorå, nog funkar den alltid, men det är inte nåt som jag skulle använda för sånginspelning direkt... :rolleyes:

Lite dovt ljud har den, så vi brukade skruva upp diskanten en del när vi repade.

Postat

Det låter ju iofs inte SÅ farligt.

Vart någonstans i Kalmar bor du/finns den?

Kanske bode PM:a..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.