Jump to content
Annons

mirror  

4 röster

1. 1. mirror

• 1. nepp
      0
    • 2. jobba på
      2
    • 3. jepp
      1

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN:mirror

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:floating

LÅTLÄNGD:1:33

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.56 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:)

Tillbaks efter en flytt och denna lilla skiss dök upp, kan det vara något att bygga vidare på...det är inte mitt vanliga även om man kan spåra fragment här och där...men funkar det med instrumenteringen?...lapsteel, stråkbas och piano?

lyssna över alla felspel och otajtheter 😱😕

kritik tas tacksamt emot

Edit: Någon textsugen person som vill skriva 😱 ????

Redigerat av karl
Annons
Postat

Egentligen låter det ju skit 😱 men som du själv skriver är det ju bara en skiss.

Själva instrumenteringen funkar hur bra som helst tycker jag. Sången behöver du jobba mycket på dock. Låten har dock potential känns det som. Jag röstar för att du/ni ska jobba på!

//peAk

Postat (redigerat)
Egentligen låter det ju skit  😄 men som du själv skriver är det ju bara en skiss.

Själva instrumenteringen funkar hur bra som helst tycker jag. Sången behöver du jobba mycket på dock. Låten har dock potential känns det som. Jag röstar för att du/ni ska jobba på!

//peAk

Tackar för din uppriktighet pxp...meningen är väl att försöka sig på ett ganska laidback stuk...men visst är det otajt och så där jag jobbar vidare 😱🙂

Edit: Någon mer???

Redigerat av karl
Postat

Fortsätt. En stark refräng på detta så... 😛

(den mkt otajta) Instrumenteringen funkar men bygg på. Ta ut svängarna med dynamiken.

Annars tycker jag faktiskt inte att den är så olik vissa tidigare alster som exempelvis "Cloud". Jobba på! Se fram mot fler färdiga låtar från Karl! :rolleyes:

...och så skulle det vara kul att höra dig ta i ordentligt på sången nån gång, men kanske inte på denna då. 😎

Postat

Vacker melodi och sång som alltid. Pianot låter lite otajt :rolleyes: i början vid 00:10 t e x. Steel guitar passar utmärkt till denna, kom fram i flytten? Låten känns lite bluesig, kanske kan framhävas mer? Akke-gurra, munspel och vispar?

Postat

Visst är detta något att bygga vidare på! Du anger det som skiss och en skiss ska ju inte vara mer färdig än så här. Sköna melodivandringar med en glidande stämma. När du hittat hur texten och melodi ska sitta ta i ordentligt med en refräng för att få till kontrasten. Sen ger sig kompet.

Postat

Nja, har hört en av dina tidigare låtar och vet att du kan betydligt bättre än så här (den låten var riktigt, riktigt bra!). Lite segt, ínget som fastnar och saknar en refräng (iofs bara en skiss som du skriver, men ändå...). Lite jazziga ackord va? Har personligen lite svårt för det så det kan ju vara det också :rolleyes: Får jobba på sången en del också tror jag.

Mitt, i all välmening, ärliga tips: Skippa det här och gör en ny låt istället! Tror inte det är något att lägga så mycket energi på... Bättre börja på nåt nytt 😛

/J

Postat
Nja, har hört en av dina tidigare låtar och vet att du kan betydligt bättre än så här (den låten var riktigt, riktigt bra!). Lite segt, ínget som fastnar och saknar en refräng (iofs bara en skiss som du skriver, men ändå...). Lite jazziga ackord va? Har personligen lite svårt för det så det kan ju vara det också 😉 Får jobba på sången en del också tror jag.

Mitt, i all välmening, ärliga tips: Skippa det här och gör en ny låt istället! Tror inte det är något att lägga så mycket energi på... Bättre börja på nåt nytt 🙂

/J

Absolut ...men det som kommer,kommer och jag känner att det måste fram i ljuset och prövas.... annat material är på lut oxå...tack för lyssning

fortsätt lyssna

Postat
Nja, har hört en av dina tidigare låtar och vet att du kan betydligt bättre än så här (den låten var riktigt, riktigt bra!). Lite segt, ínget som fastnar och saknar en refräng (iofs bara en skiss som du skriver, men ändå...). Lite jazziga ackord va? Har personligen lite svårt för det så det kan ju vara det också 😄  Får jobba på sången en del också tror jag.

Mitt, i all välmening, ärliga tips: Skippa det här och gör en ny låt istället! Tror inte det är något att lägga så mycket energi på... Bättre börja på nåt nytt 🙂

/J

Absolut ...men det som kommer,kommer och jag känner att det måste fram i ljuset och prövas.... annat material är på lut oxå...tack för lyssning

fortsätt lyssna

Okey da....en ny version lite makligare tempo 😉 (är det möjligt) och en slags refräng och lite mer gitarr....

på rätt väg eller???

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.