Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

En lite anorlunda fråga för att finnas på detta forum kanske, men hur som helst.

Jag letar efter nåt coolt att sätta upp på min nyrenoverade studio. Har tittat lite på www.posterdreams.com och hittat en del, men vill veta om det finns något annat ställe med större utbud.

Behöver inte vara plancher. Kan vara älghuvuden eller vad som helst!

Annons
Postat

Du skulle ju kunna göra små ställ och sätta upp CD-skivor som inspirer dig eller som du tycker väldigt mycket om. Kanske även om du har släppt något eget.

Postat

KLINGIS: Den sidan var ju mycket bättre! Jag hittade snabbt större och coolare!

PLUFFO: Ja, det var också en bra idé. Har i så fall bara tillräckligt många skivor för att ta upp ett ställ. Men man skulle ju kunna ha det på en vägg och planscher eller något annat på de andra.

Tack för tipsen 😲

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Jag har Hilary Duff på min vägg (tryckt på papper alltså), hon rekommenderas starkt. Fast jag funderar på att ta ner henne, hon är ju tillsammans med han den däringa rockungen Joel Madden, går ju icke för sig!! 😲🙁

Postat (redigerat)

Behöver en planch som är längre på bredden än på att sätta över srivbordet. Vad är fräckast, Abbey Road- eller Dark side of the moonomslaget?

Eller finns det något ännu finurligare?

EDIT: Det är klart en liggande Hilary Duff skulle kanske passa format-mässigt 😲

Redigerat av The Edge
captain nemo (oregistrerad)
Postat
Behöver en planch som är längre på bredden än på att sätta över srivbordet. Vad är fräckast, Abbey Road- eller Dark side of the moonomslaget?

EDIT: Det är klart en liggande Hilary Duff skulle kanske passa format-mässigt 😲

Jag tycker att omslaget på Betales White Album är rätt cool.

Annars är ju alla gamla KISS-omslag rätt bra.

//nemo

Postat

EDIT: Det är klart en liggande Hilary Duff skulle kanske passa format-mässigt 🙂

Formatmässigt? Suck, du har inte fattat det där 😲 Hilary passar in överallt, i alla format 😄🙁

Postat

Formatmässigt? Suck, du har inte fattat det där 🙁 Hilary passar in överallt, i alla format 🙂😄

😄 hehe, ja, det har du i och för sig rätt i 😄

Lite snyggare än att kolla på McCartney & CO! 😲

Postat

Handla 100 st gitarrer och häng upp...

Gamla gibson och fender och coola hagström gitarrer. Rickenbacker är sjysst att hänga på väggen oxå. Och så glasskåp med gamla sjyssta mikar så att alla som kommer för att spela in blir fetimpade och sprider rykten.. Sedan måste du ha porrbelysning. Bara det att ha rätt ljus gör förhimla mycket. Och en massa krukväxter....

Tyckte själv att det var en bra idé faktiskt men kanske lite dyrt...

Hänga upp affischer tycker jag är lite fjolligt.

😲

Postat
Jag tycker att omslaget på Betales White Album är rätt cool.

Jo det är sant. Men du räcker ju det att köpa ett stort vitt papper 🙁

För det är väl helt vitt 😲

KISS omslaget Pshyco Circus vore ju heller inte fel. 3-dimesionellt och allt!

Postat

Gamla gibson och fender och coola hagström gitarrer. Rickenbacker är sjysst att hänga på väggen oxå. Och så glasskåp med gamla sjyssta mikar så att alla som kommer för att spela in blir fetimpade och sprider rykten.. Sedan måste du ha porrbelysning. Bara det att ha rätt ljus gör förhimla mycket. Och en massa krukväxter....

😲

Men om jag köper 10 Gibson, 10 Strator och lite Neumann och AKG mickar, då måste jag ju köpa nytt larm för säkert 1500 kr. Så mycket pengar vill man ju inte lägga ut 🙁

Postat

😲

Men om jag köper 10 Gibson, 10 Strator och lite Neumann och AKG mickar, då måste jag ju köpa nytt larm för säkert 1500 kr. Så mycket pengar vill man ju inte lägga ut 😄

Näe det är ju klart.. 🙁🙂

Postat

Men om jag skippar att köpa nya gitarrer (har redan tre på väggen) och köper planscher på allposters.com vart kan jag då skaffa fram den där porriga belysningen Grahn snackar om?

Eller finns det någon med ett helt annat inredningstips? 😲

Postat
Sedan måste du ha porrbelysning. Bara det att ha rätt ljus gör förhimla mycket.

Jag har sex meter ljusslang (röd/rosa) som jag köpte för att porra till det, men jag vet inte hur/var jag ska hänga upp den. Har du nått tips?

Sen så har väl Michael Jackson en del fräcka affischer också.

Postat
Sedan måste du ha porrbelysning. Bara det att ha rätt ljus gör förhimla mycket.

Jag har sex meter ljusslang (röd/rosa) som jag köpte för att porra till det, men jag vet inte hur/var jag ska hänga upp den. Har du nått tips?

Sen så har väl Michael Jackson en del fräcka affischer också.

Vore snyggt att dra den under bordet så att den lyser ner på marken. Som bilarna i Fast and the Furious!!! 😲 . Har funderat på den själv!

Postat

Formatmässigt? Suck, du har inte fattat det där 🙁 Hilary passar in överallt, i alla format 🙂😄

😄 hehe, ja, det har du i och för sig rätt i 😄

Lite snyggare än att kolla på McCartney & CO! 😲

Haha 🙂 Så sant, så sant! 😄

Postat

OK, tack för alla svar!!!

För att sammanfatta denna lite oseriösa, men roliga, tråd:

Planscher:

www.allposters.com

www.posterdreams.com

Belysning:

www.ebay.com

Finns det någon mer sida(eller affär) att lägga på inrednigslistan? Gärna ett till alternativ för belysningen. Och allra helst en svensk site.

Postat

Det finns takspotlights, en skena med 3st riktbara spotlights som man skruvar fast i taket för att belysa t.ex. tavlor. Sånna är skitsnygga att belysa väggen med... t.ex.

Sökte på google efter sånna men hittade inte just nu...

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Eller kolla 'Tapetorama' i Malmö.

Snygga 60-talstapeter är det hetaste just nu.

Jag hade som tema att sätta upp Stevie Wonder-covers på väggen i sångbåset, men jag var tvungen att ändra tema när en blind vokalist läste blindskriften på 'the secret life of plants' men inte märkte när skivomslaget tog slut & läste märkliga visdomsord på mina skumdiffusorer...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.