Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Helt ok! men ljudkvaliteten går inte att jämföra med Mackie:s mixerbord.

Mackie är självklart dyrare men det är det värt tycker jag.

Ljudet är varmare och mer levande eller organiskt om man säger så i Mackie, lite sterilt och tunnt i Behringer.

Smaken är som baken, men det är inte någon hemlighet att nästan alla proffs väljer Mackie till sin hemma studio framför allt annat som finns idag.

Lycka till med köp av mixer! 😉

Postat

Någon som kan rekomendera en mixer, som man kan få tag i beg., för under 2000 kr. Mixern behöver inte vara stor, ca 4-6 kanaler bara.

Postat

Den ser ju bra ut men vad jag har hört av folk nu är att Behringer ej är bra :rolleyes:. Mackie Micro Series 1202 för 1800 kr = bra pris? eller?

Elvlis (oregistrerad)
Postat

Hej!

En sån här ska jag köpa Tapco Blend6, den kostar 995:- Tapco är bara ett annat namn för (budget)Mackie!

Postat
En sån har jag testat. Den var bra men för få kanaler dock...

Tyckte jag såg på harmony-central.com att det var på väg en större version, som hade i a f 8 mickingångar. Men har ingen aning om när. Ring Luthman och fråga?

Postat

Jag vet att det finns recensioner på syntar och gitarrer på harmony-center men finns det också recensioner på mixerbord?

Postat

Det kan man nog i och för sig hitta lite varstans i alla möjliga kategorier ("Effekter" t ex), men jag syftade, lite luddigt, på nyhetsdelen av harmony-central.

Finns i vilket fall på Tapcos hemsida, under rubriken "Coming soon": http://www.tapcogear.com/comingsoon.html

Annars kan du nog få en mixer med samma specar från t ex Yamaha eller Alto till bra pris redan nu, om du räds Behringer... (För min del vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om Behringer, har stött på både bra och dåliga produkter från dom, vilket ju i och för sig stämmer rätt bra med de flesta märken.)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.