VacUm Postat 7 augusti 2005 Postat 7 augusti 2005 * LÅTNAMN: Tetris * ARTIST/GRUPP: * GENRE: Spelmusik * LÅTLÄNGD: <1min * KOMPOSITÖR: * PRODUCENT: * EV. MEDVERKANDE: * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 627k * STATUS: vet inte riktigt. * LÅTLÄNK: Nedan * LÅTNAMN: Snood * ARTIST/GRUPP: * GENRE: Spelmusik * LÅTLÄNGD: ca 3:30 * KOMPOSITÖR: * PRODUCENT: * EV. MEDVERKANDE: * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 4.3mb * STATUS: vet inte riktigt. * LÅTLÄNK: Nedan Sitter och knåpar ihop lite spel i flash på lediga stunder och fick precis ett ryck att göra lite musik som jag tänkte låta gå i bakgrunden när man spelar. Snoodspelet är i lite rymdmiljö så försökte mig på lite rymdmusik utan att det fick bli för synthigt. Kanske en aning för "spännande" för att det ska funka... Tetriset är helt svartvitt och ser medvetet fult och monokromt ut så jag tänkte att det kunde passa med nåt retroaktigt. Väldigt hårt komprimerat nu och jag kommer hålla volymen nere ganska rejält i spelet sen (annars blir man nog galen efter en liten stund). Är låten för kort? Your browser does not support the HTML5 audio tag EDIT: Upp med tetrislåten igen! Ok. Grejjen är att i spelet så byter det låt så fort man hamnar på en ny level. Så jag knåpade ihop en mp3 med några olika levels. (i stort sett samma låt fast i olika tempon) tetris.mp3
Pluffo Postat 7 augusti 2005 Postat 7 augusti 2005 (redigerat) Haha! Jag fick instant-skrattattack av tetrislåten! 😉😄😳 Hur go som helst! 😆 Det disharmoniska tetristemat är både bra och störande på samma gång 😄 Om man inte blir stressad av själva spelet så blir man defenitivt det av musiken. Rymdlåten kändes väldigt meditativ och här handlar det nog mer om hur den passar in i spelstilen ( jag vet inte riktigt hur rymdspelet ska spelas ). Det är ju inte så mycket go i låten. Redigerat 7 augusti 2005 av Pluffo
captain nemo (oregistrerad) Postat 7 augusti 2005 Postat 7 augusti 2005 Gaaah. Det behövs inget Tetrisspel - låten räcker... //nemo
Jazzman Postat 7 augusti 2005 Postat 7 augusti 2005 tetrislåten är.. klockren! lite skitig, lite kalinka, mycket stressande. Precis som det ska va 😉 Vad har du använt för ljud? snood låter som ett harmoniskt spel?
VacUm Postat 7 augusti 2005 Trådstartare Postat 7 augusti 2005 (redigerat) I tetriset är det en samplad Linn-trummaskin, Quadra SID (VSTi) och en elbas samt hysteriskt mycket kompressorer och bitcrushers. Snoodet är ju snood; en klassiker. Det måste ni ha spelat?? Inge action alls nä, lugnt och avkopplande. Förövrigt så är det Majkens subduer som utgör padljudet där. Tack, Majken! 😆 Redigerat 7 augusti 2005 av VacUm
Majken Postat 8 augusti 2005 Postat 8 augusti 2005 Tetrislåten är sjukt bra! Riktigt grisig och snygg, känns som du just startat en helt ny genre - Bitpunk! Gött att du använder SubDuer förresten, skall se om jag hinner fixa till lite småprylar och släppa en v1.0 inom en månad eller så. /Majken
VacUm Postat 8 augusti 2005 Trådstartare Postat 8 augusti 2005 Gött att du använder SubDuer förresten, skall se om jag hinner fixa till lite småprylar och släppa en v1.0 inom en månad eller så. Ser man fram emot. Den är skön att jobba med. Enkel, trivs med andra effekter och låter bra.
android Postat 8 augusti 2005 Postat 8 augusti 2005 Haha!! Tetrislåten är hur skön som helst!! Känns som att den även skulle ha passat in i nåt spela a'la Megaman utan större problem... Jag tror dock att man skulle bli lite småless på den ganska så fort om du tänkt loopa den där ½-minuten, så en utökning skulle nog inte skada...
VacUm Postat 8 augusti 2005 Trådstartare Postat 8 augusti 2005 Var kan man spela spelen då? Ge mig!! 😲 http://vacum.mine.nu:8081/damnsuckers.html skapa en användare och gå via startmenyn. Beware of sju tusen buggar och ofärdiga spel men håll till godo ändå... 🙁
Lundin Postat 8 augusti 2005 Postat 8 augusti 2005 Tetrislåten - 😲🙁😄 ..jag skulle stänga av den efter, typ 2 sekunder.. man får ju ont i magen av all stress den skapar, så den fyller nog sin funktion. Snood: drifting thru outerspace, skön atmosfär - det är något ljud som kändes lite i ansiktet, men kan inte säga om det om det är bu eller bä.. det faller nog på plats när man sitter med spelet, meningen är väl att den ska förstärka spelet o inte tvärtom.
Pluffo Postat 8 augusti 2005 Postat 8 augusti 2005 Var kan man spela spelen då? Ge mig!! 😄 http://vacum.mine.nu:8081/damnsuckers.html skapa en användare och gå via startmenyn. Beware of sju tusen buggar och ofärdiga spel men håll till godo ändå... 🙂 Haha! Gick ju för sjutton inte att spela. Jag satt bara och garvade när jag spelade Tetris
VacUm Postat 8 augusti 2005 Trådstartare Postat 8 augusti 2005 Var kan man spela spelen då? Ge mig!! 🙂 http://vacum.mine.nu:8081/damnsuckers.html skapa en användare och gå via startmenyn. Beware of sju tusen buggar och ofärdiga spel men håll till godo ändå... 🙂 Haha! Gick ju för sjutton inte att spela. Jag satt bara och garvade när jag spelade Tetris 😄 Jasså ja. 🙂 Du har mail där förresten. Passade på att testa en grej medans det var folk online.
Pluffo Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 (redigerat) Upp med tetrislåten igen! 😉 Ok. Grejjen är att i spelet så byter det låt så fort man hamnar på en ny level. Så jag knåpade ihop en mp3 med några olika levels. (i stort sett samma låt fast i olika tempon) AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😄😎🙂😄🙂 Jag fick brännskador på fingrarna när jag försökte knäppa dem i takt med musiken 🙂 Redigerat 13 juli 2006 av Pluffo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.