Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Funderar på ett fast track usb. Fast kan någon förklara för en nybörjare vad den stora skillnaden kommer att vara? Jag har en preamp redan som är sjysst. Men liksom, är inte fast track usb en preamp också? Behöver jag det då? Klart, kanske inte så bra att spela in med det integrerade.

Annons
Postat

Jag har samma ljudkort, som ju har en preamp mycket riktigt. Eftersom jag ville ha en kondensator mic så behövdes en fantom-matning - därför skaffade jag en preamp (som alltså hade fantom-matning).

Billigt och bra, säger jag. Nöjd hittills.

• 4 månader senare...
essingen (oregistrerad)
Postat
Funderar på ett fast track usb. Fast kan någon förklara för en nybörjare vad den stora skillnaden kommer att vara? Jag har en preamp redan som är sjysst. Men liksom, är inte fast track usb en preamp också? Behöver jag det då? Klart, kanske inte så bra att spela in med det integrerade.

Funkar det alltså? Vad har du för kondensator mick? Kör du den i XLR ingången eller i tele?

Jag funderar på att köpa Studio Projects B1 - paketet med mic förstärkare som de annonserar ut på e-music och undrar om det blir bra med M Audio Fast Track USB.

En annan fråga som kanske är dum och kanske hör hemma nån annanstans: om man sitter på en gammal burk utan firewire port men vill ha ett externt firewire ljudkort, hur gör man? jag läste att man kan köpa ett pci kort med firewire portar men vet inte om det stämmer

/henrik

essingen (oregistrerad)
Postat
Jag har samma ljudkort, som ju har en preamp mycket riktigt. Eftersom jag ville ha en kondensator mic så behövdes en fantom-matning - därför skaffade jag en preamp (som alltså hade fantom-matning).
Funkar det alltså? Vad har du för kondensator mic? Kör du den i XLR ingången eller i tele?

Jag funderar på att köpa Studio Projects B1 - paketet med mic förstärkare som de annonserar ut på e-music och undrar om det blir bra med mitt M Audio Fast Track USB.

En annan fråga som kanske är dum och kanske hör hemma nån annanstans: om man sitter på en gammal burk utan firewire port men vill ha ett externt firewire ljudkort, hur gör man? jag läste att man kan köpa ett pci kort med firewire portar men vet inte om det stämmer

/henrik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.