Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har det där feta problemet med reason 3.0! Ganska svårt att förklara detta, men ja ska försöka! Säg att du har en virvel som du vill panna, varannat slag till höger, och sedan panna det andra till vänster, så att den hoppar fram o tillbaka så. Jag har provat panna med den inbyggda i mixern, men det är bara ett problem: att reverbet pannas likadant, så att det följer liksom med ljudet fram o tillbaka, hur ska man göra för att panna virveln, men ha kvar reverbet på dess plats?

Jag kanske förklara detta på ett svårt sätt, men hoppas ni förstår! 😳

Annons
Postat

Förslagsvis öppnar du virveln i NN19 och ändrar mode till jump samt ökar spread. Då autopannas ljudet, höger, vänster. Och du slipper greja med automatisering eller matrix för mixern. På med reverb

Räcker det inte med att du gör så? Då har du stereo och det hörs inte en massa studsande om du sänker wetness ordentligt. Speciellt inte om det ligger i en mix..

Annars får du nog skapa två NN19 och koppla den en ena genom reverbet och låta den ligga i mitten, du låter reverbet stå på 127 i wetness. Sen skapar du en NN19 till och låter den snaren studsa med autopan som jag beskrev ovan.. Då får du ju också en variant på det där. Lite pilligt men det borde inte vara några större problem.

Sen finns det säkert andra sätt, men nu ska jag till jobbet och vare sig hinner eller orkar tänka. Tyvärr. Kanske finns det nån annan?

Lycka till och är det nått som är oklart så läs en gång till, det brukar hjälpa. 😳

//smulan

Postat

eller så kan du lägga reverbet på effect send i mixern och dra upp aux-ratten.

då ligger reverbet på samma plats hela tiden.

Postat

fasen dedacia.. u got me. 😎

Det där är ju ännu enklare och smidigare faktiskt. konstigt att jag inte tänkte på det. :rolleyes:😛

//smulan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.