Jump to content
Annons

vilse i djungeln....eller kanske inte


vic

Recommended Posts

Tjena!

Har surfat runt anonymt här i några veckor nu men tänkte göra slag i saken, bli medlem och presentera mig. Fick ett tips av en kompis att surfa in på forumet när det var dags att köpa nytt ljudkort och ny dator, vilket jag gjorde...alltså...surfade in här. Många många många timmar av surfande på jobbdatorn senare och jag har fortfarande inte bestämt mig. Min senaste förhoppning är att mitt undermedvetna ska ta ett beslut medan jag sover. Jag tror det kommer hända. En sak är säker, det blir en 15” Powerbook med lite extra ram. Ljudkortet är en annan femma.

Har tidigare ett förflutet som HC gitarrist i ett Linköpingsband och är väl någorlunda skolad i klassisk gitarr, eller kanske inte. Bankar lite på trummor och piano ibland också. Numera har jag nästan fasat ut den sortens musik och lyssnar mer på elektronisk musik a la Amon Tobin, Cinematic Orchestra, Xploding Plastix mm (någon som lyssnar, känner till dom?). Dock finns det favoriter kvar sen den tiden, jag kommer nog alltid att lyssna mycket på TOOL. Vilka kungar!

Pga ultra-dålig PC har jag mest pysslat med Reason den senaste tiden och inte så mycket audio-inspelning som jag vill. Tycker själv att Reason är ett väldigt bra och lättarbetat program och ska nu bara komplettera med en bra audioinspelnings-mjukvara. Funderar på M-Powered eftersom en kompis kör ProTools LE, någon som har något att säga om det i kombination med M-audio Firewire 410 till en Powerbook. Tycker inte att Mbox verkar vara något alternativ då det inte finns midi och dessutom tar upp en av endast två usb portar. Inget tvång att svara, jag vet att det har diskuterats till döds tidigare men jag skulle ändå uppskatta lite synpunkter om ni orkar. Vet inte om det där med ett undermedvetet beslut i sömnen kommer att fungera.

Ser fram emot trevliga diskussioner och musikutbyte.

Cheers!

//vic

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...