Enok Postat 5 augusti 2005 Dela Postat 5 augusti 2005 Hej! Har problem med att installera drivrutinen till mitt m-audio delta audiophile 2496. HAr precis köpt ett microstar k8n neo-fx moderkort, och det verkar vara det som lägger käppar i hjulet. Har aldrig varit problem på andra datorer jag använt. Felmeddelandet jag får är "Den här enheten kan inte starta. (Kod 10)" Misstänker att det blivit en konflikt nånstans, men vet inte vad jag ska göra. Någon som har dessa prylar och vet något? hjälp! /tack på förhand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 5 augusti 2005 Dela Postat 5 augusti 2005 hmm.. jag vet inte vad det är för moderkort riktigt, men har du inbyggt ljudkort i kortet så måste du stänga av den. När jag installerade mitt 2496 var jag tvungen att göra så för att det skulle funka. //Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enok Postat 5 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 5 augusti 2005 Jo, jag har provat att stänga av interna ljudkortet serie och com-portar samt usb portar i bios. trodde det kunde vara någon irq konflikt, men icke... KAn för mitt liv inte fatta vad problemet är! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 5 augusti 2005 Dela Postat 5 augusti 2005 Jo, jag har provat att stänga av interna ljudkortet serie och com-portar samt usb portar i bios. trodde det kunde vara någon irq konflikt, men icke... KAn för mitt liv inte fatta vad problemet är! ok.. hmm.. har moderkortet kontakt med ljudkortet? Om inte så kan det ju vara problem med 2496 kortet. Annars vet jag inte... Lycka till i allafall. //Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
teknodrom Postat 5 augusti 2005 Dela Postat 5 augusti 2005 Hej! Vill inte låta tråkig eller nåt men är inte denna tråd liite felplacerad? Skulle kanske passa bättre i hårdvaruforumet. 😕 Men till ditt problem: Har du kollat så inte ljudkortet behöver någon tillskottsström från någon kabel? Annars om du tror att det kan ha att göra med en konflikt så kan du ju alltid kolla i enhetshanteraren efter gula utropstecken & annat. Har hört att vissa moderkort med SLI/socket 939/nForce4 kan funka dåligt med vissa ljudkort men jag kan inte uttala mig säkert om det skulle gälla dig.. Du kan ju alltid söka runt i andra forum på nätet efter folk med liknande problem. Lycka till! /M Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.