Pellesnusk Postat 4 augusti 2005 Postat 4 augusti 2005 (redigerat) LÅTNAMN: Home all alone ARTIST/GRUPP: Pellesnusk GENRE: Discohouse LÅTLÄNGD: 5:07 KOMPOSITÖR: Pellesnusk PRODUCENT: Pellesnusk EV. MEDVERKANDE: Diverse snubbar på två vinylplattor INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 6+ MB STATUS: Skiss Det var ett tag sedan jag postade något på Demosidorna här. Har varit upptagen med en massa skit och inte fått klart något. Har dock nu en lite låt som jag jobbat på i ett par dagar som jag gärna skulle höra era kommentarer på. Jag tycker att min idé är bra, men det känns som jag kanske inte gör det bästa av den till 100%, eller? Vad säger ni? Är själva idén bra? Är trummorna bra? Basen? Vokalsamplingen? Går den i takt med resten av låten? Är inte basen lite bumlig, eller skruvade jag ner den för långt? Etc????? Sedan gillar jag som vanligt att leka "gissa min sampling". Det är två gamla goda vinylplattor som fått hjälpa till i denna låt. Först vokalsamplingen, som jag tror att en del av er här gissar riktigt snabbt vilken det är, en riktig klassiker! Sedan piano+trummor-bakgrund. Den kanske inte kändaste låten från en riktigt känd grupp....någon som hör vad det är??? Lyssna på och säg vad ni tycker! Redigerat 24 april 2006 av Pellesnusk
MarAfrem Postat 4 augusti 2005 Postat 4 augusti 2005 Det låter väl som det ska göra! Nu är inte det här min genre riktigt, men jag tycker det låter bra. Samplingarna passar ihop. Schysst mixning, det låter i alla register. Pianot är inte riktigt stämt, men så är det väl bara. Det här kan du ju!
Mutto Postat 4 augusti 2005 Postat 4 augusti 2005 samplingarna sitter och låter bra. basgången är för lam och för mesig, för att vara hård. du får ursäkta. men ärligt, detta ska ju vara house! tyngre bas, mer gung i basgången och tryck i lägre registret överlag. kicken är också lite lam. skulle må bra av mer tryck och djup tror jag. arret funkar fint.
kyaal Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 ah det svänger ju och så men jag tycker att det där lilla extra saknas. om du skall köra arret på det här sättet med upprepning av sången såpass länge som den är så är en upphöjning säg var 8:e takt välkommen. t ex nån matta eller liknande. jävligt fett med house och det låter ju proffsigt ivf. visst är det den yamaha-open-hh va? den som låter typ som 909.
Pellesnusk Postat 7 augusti 2005 Trådstartare Postat 7 augusti 2005 visst är det den yamaha-open-hh va? den som låter typ som 909. Ar utomlands och saknar svenska tecken.... Det ar faktiskt 909 open hh fran min Drumstation. Tack for era kommentarer, uppskattas! Ingen mer som har nagot att saga om denna lat? Ingen som kanner igen samplingarna????
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.