Jump to content
Annons

Kan inte panorera monoljudspår höger/vänster!


ChrioN

Recommended Posts

Jag tänkte ta tag i en låt som spelades in för några veckor sedan, och i refrängen så är det 4st spår som vi spelat in. Alla är i mono. När jag panorerar ut åt vänster så låter det fortfarande i mitten, men när jag panorerar åt höger så fade'as ljudet bort. Helt åt höger är helt tyst. Vad är felet???

Cubase SX 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 år senare...

Jag har ungefär samma problem.

När jag ska lyssna på grejer i Cubase låter det bara från höger i mina lurar, det måste väl vara någon inställning? När jag ska använda kanalens panoreringsregel så försvinner ljudet när jag drar åt vänster.

Jag har Cubase SE3

Tacksam för svar

Redigerat av Spotlight Kid
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte ta tag i en låt som spelades in för några veckor sedan, och i refrängen så är det 4st spår som vi spelat in. Alla är i mono. När jag panorerar ut åt vänster så låter det fortfarande i mitten, men när jag panorerar åt höger så fade'as ljudet bort. Helt åt höger är helt tyst. Vad är felet???

Cubase SX 2

Det är möjligtvis inte så (med risk för att vara ute och cykla) att du spelat in materialet på ett stereospår via L-ingången på ditt kort? Nu kör inte jag Cubase längre (Logic Pro numera) men har för mig att det där ställde till lite huvudbry för mig de första inspelningsförsöken i Cubase. Viktigt att man skapar ett rekorderligt monospår innan inspelningen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är löst!

Hur gjorde du då?

God forumetikett är att man förklarar hur man löste problemet, ifall någon annan skulle undra i framtiden. 😕

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...