Jump to content
Annons

Spiders Device i Reason


Ferren

Recommended Posts

Annons

Shure thingy boss.

Spider

Spider

De är till för att slå ihop eller skapa flera signaler av en eller flera befintliga..

T ex:

Om du vill ha ett ljud utpanorerat åt mer än ett håll kan leda utsignalen från t ex en synt till en spider. Förslagsvis till den högra delen av spidern. Sen drar du utgångarna från den spidern till t ex en mixer.. Då kan du få en signal att bli upp till fyra!

Vill du ha tre olika trummor som passerar genom en och samma effekt men inte vill använda inserter? Koppla dem genom spiderns vänstra del och dra den gemensamma utsignalen genom effekten och vidare..

m m.

Spider cv fungerar på liknande sätt, men med cvsignaler. Men om jag ska vara ärlig har jag inte orkat läsa på om den så noga.. Så jag kan inte ge några bra exempel på hur du kan använda den. Men kika lite på de där sidorna där uppe. De borde ge dig en bra uppfattning om saker och ting. 😆

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Spider cv kan till exempel användas för att splitta en Matrix att styra två eller fler enheter. Markera Matrixen och skapa spidern som blir autoinkopplad.

Dessutom kan Spider CV utföra den oumbärliga inversefunktionen på cv-signalen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Dessutom kan Spider CV utföra den oumbärliga inversefunktionen på cv-signalen

vad brukar du använda den till?

jag kör den till att invertera kaggen när jag sidechainar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju använda den till massor! 🙂

Har ni provat att dubbla en signal genom att splitta upp den till två utgångar, dra in båda direkt till merge. T.ex. för de tillfällen som man önskar att man kunde vridit upp en Input gain-ratt innan en effektmodul...

Link to comment
Dela på andra sajter

Också skitbra om man vill ha varje kanal till en separat ReWire-kanal. Sätt en spider sist i signalkedjan på respektive instrument och dra en signal till mixern och en till ReWire-gränssnittet.

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...