Jump to content
Annons

Audiodubbning i mini-dv-kamera

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

När det gäller videokameran Canon MVX40 mini-dv-kamera, så står det att den har "audiodubbning", d.v.s. att man kan lägga på ljud efteråt på det inspelade materialet. Men när man kikar vidare i instruktionsboken så framgår det att detta bara gäller via inbyggda miken!!! Modellerna MVX40i och MVX45i däremot har analog och digital in också, varför man kan ansluta t.ex. en cd-spelare och få in det ljudet efteråt?

Min fråga: Eehhh....kan man inte göra en musikvideo med MVX40? Alltså, först skjuta videofilmen och sedan via ljudkortet köra in sin låt. Trixa ihop och joxa med detta, synka etc., i ett videoredigeringsprogram. Är det inte SÅ man gör?

😛

:musik

Annons
Postat
Hej!

När det gäller videokameran Canon MVX40 mini-dv-kamera, så står det att den har "audiodubbning", d.v.s. att man kan lägga på ljud efteråt på det inspelade materialet. Men när man kikar vidare i instruktionsboken så framgår det att detta bara gäller via inbyggda miken!!! Modellerna MVX40i och MVX45i däremot har analog och digital in också, varför man kan ansluta t.ex. en cd-spelare och få in det ljudet efteråt?

Min fråga: Eehhh....kan man inte göra en musikvideo med MVX40? Alltså, först skjuta videofilmen och sedan via ljudkortet köra in sin låt. Trixa ihop och joxa med detta, synka etc., i ett videoredigeringsprogram. Är det inte SÅ man gör?

😛

Det går väl i så gott som samtliga videoredigeringsprogram.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Varför slår de sig för bröstet då om just denna inbyggda finess, analog in? Och tar i princip över 2000 kr extra för analog in, digital in. I övrigt identiska mini-dv:s.

På sid 114 står det "...använd endast band som är inspelade med 12 bitars ljud. Ljuddubbningen avbryts om bandet är inspelat med 16-bitars ljud."

Vad använder man "audiodubbning" till egentligen?

😛

Postat

Säg det du. Att du inte ringer Canon och frågar, eller går med nåt glatt hemvideo-forum så svarar dom säkert på det.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

VAcCuM: Jag gjorde det direkt, men det var upptaget. Ska sända ett mail nu.

Hemvideoforum vet jag inget. Tyckte min fråga var lite off-topic, så det fick räcka...

😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.