Jump to content
Annons

Myrli & Hackeman - Alcohol


Svänger det?  

29 röster

  1. 1. Svänger det?

    • Oooja!
      16
    • Sådär.
      7
    • Urknä!
      4


Recommended Posts

LÅTNAMN: Alcohol (fuck it all)

ARTIST/GRUPP: Myrli & Hackeman

GENRE: råkk änd råll

LÅTLÄNGD: 03:18

KOMPOSITÖR: Anders Myrli (musik)

KOMPOSITOR: Richard Hacke Nilsson (text o sång)

PRODUCENT(ER): Dito

EV. MEDVERKANDE: Inte vad jag vet

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3 192kbps

STORLEK: 4,55MB

STATUS: Det får Myrli avgöra.. 😉

LÅTLÄNK: Alcohol v0.2.mp3

Okidoki, Myrli blev inspirerad av Ray Charles och gjorde svängig dänga (som ni hittar här) varpå jag blev inspirerad att skriva och skrika en tillhörande text. Hehe. Det här är dock inte den skala jag bäst skriker mig hes i, så sången blev ganska krystad.

Myrli har tidigare berättat för oss att alkoholen en gång i tiden drog ner honom i träsket, och att hans tro hjälpte honom ur. Jag försökte använda detta när jag skrev texten, och tänkte mig in i rollen av en alkis som fortfarande är i träsket. Tror jag lyckades rätt bra(?).

Obs! Myrli har varken sett eller hört texten i förväg och har ingen som helst delaktighet/skyldighet i mina mindre rumsrena ordval!

--------------8<------------------

I'm lousy in bed

messed up my head

whatever I said

my words are dead

the things I've done

have faded now

my life's no fun

and my wife's a cow

whatever I do

it sucks because of you

what's your name now....

//

alcohol

you make me fall

alcohol

you make me crawl

alco-fucking-hol

fuck it all

//

you've claimed my life

cheated on my wife

my life's a mess

how the fuck do I dress?

I love you when I'm blue

but I hate you too

it's all fucked-up

but I cannot stop

whatever I do

it sucks because of you

what's your name bitch....

// alcohol ... //

// solo //

you know how to beat me

you know how to cheat me

and school me and fool me

to things that defeat me

I have no faith

and I cannot dry

when I say grace

I ask to die

whatever I do

it sucks because of you

I fucking hate it now...

// alcohol ... // * 3

Yeah that's right...

'cause no one believe me

my friends they all leave me

I'm lying and crying

to get some more

all of my savings

are spent on my cravings

with better looks

I'd been a whore

'cause alco-fucking-hol

has poisoned my soul

// alcohol ... // * 2

--------------8<------------------

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Ey...

Jag drogs ner i tron en gång.

Som tur var så räddade mig alkoholen ur träsket...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Ey...

Jag drogs ner i tron en gång.

Som tur var så räddade mig alkoholen ur träsket...

Stort tack för din feedback, Danny. 😉

Sorry Hacke.

Jag är fucked...

Jobbat från 10-03 idag.

Din text är jättefin, jag tänker inte lyssna på låten för Myrli's kompositioner gör mig på dåligt humör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Ok då.

Jag har lyssnat.

Det här är den bästa kärlekssång jag har hört på länge.

Jag älskar hur alkoholen har tagit ifrån mig allt jag någonsin har älskat.

Jag älskar att vakna på morgonen & tänka "jag fixade det nästan..."

Jättefin sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckat med sången, det lyfte! Du har en väldigt passande röst vilket gör texten trovärdig 😉 . Tycker fortfarande låten går för fort för att svänga ordentligt, kompet känns som om det var inspelat i lägre tempo och sen uppspeedat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra! Sången ett lyft för en redan go pianosnutt som jag ju tycker låter mycket mer Jerry Lee än Ray Charles men det spelar ingen role. Lixom 91:an tycker jag det går något för fort, det kanske inte bara är alkohol inblandat (=skämt). 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack bojs! Skitkul att ni gillar sången! Jag är inte alls lika nöjd med den själv.... lyssnade nu igen och hör tydligt hur rösten inte pallat efter alla mina lab-tagningar. Tycker dock fjärde versen låter lite bättre, vilken jag sjöng efter att jag vilat rösten en runda i tvättstugan. 😄

Jag är däremot nöjd med texten. Det nästan skrämde mig hur inlevelsefullt det kändes att skriva och sjunga den... 😳 Myrli, jag hade hoppats på att du skulle kommentera texten.. kan du relatera till den? Har jag lyckats sätta mig in i rollen som alkis i träsket? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack bojs! Skitkul att ni gillar sången! Jag är inte alls lika nöjd med den själv.... lyssnade nu igen och hör tydligt hur rösten inte pallat efter alla mina lab-tagningar. Tycker dock fjärde versen låter lite bättre, vilken jag sjöng efter att jag vilat rösten en runda i tvättstugan. 😄

Jag är däremot nöjd med texten. Det nästan skrämde mig hur inlevelsefullt det kändes att skriva och sjunga den... 😳 Myrli, jag hade hoppats på att du skulle kommentera texten.. kan du relatera till den? Har jag lyckats sätta mig in i rollen som alkis i träsket? 😛

Ja.. du har verkligen fångat känslan jag hade när jag insåg att det var alkoholen som styrde mitt liv, den frustration och det hat som jag fick till ruset. Nu kan jag väl tycka att det är lite väl mycket fuck hit och fuck dit, men det var så man kände då när man satt i en baja maja och groggde 75:a med päronläsk som virke, och man visste att man inte kunde låta bli.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack bojs! Skitkul att ni gillar sången! Jag är inte alls lika nöjd med den själv.... lyssnade nu igen och hör tydligt hur rösten inte pallat efter alla mina lab-tagningar. Tycker dock fjärde versen låter lite bättre, vilken jag sjöng efter att jag vilat rösten en runda i tvättstugan. 😄

Jag är däremot nöjd med texten. Det nästan skrämde mig hur inlevelsefullt det kändes att skriva och sjunga den...  😳 Myrli, jag hade hoppats på att du skulle kommentera texten..  kan du relatera till den? Har jag lyckats sätta mig in i rollen som alkis i träsket? 😆

Ja.. du har verkligen fångat känslan jag hade när jag insåg att det var alkoholen som styrde mitt liv, den frustration och det hat som jag fick till ruset. Nu kan jag väl tycka att det är lite väl mycket fuck hit och fuck dit, men det var så man kände då när man satt i en baja maja och groggde 75:a med päronläsk som virke, och man visste att man inte kunde låta bli.

//Anders

Jo, jag misstänkte du skulle tycka det var för mycket "fuck" & "bitch", så därför skrev jag en disclaimer att du inte hade varit involverad i texten. 😉

Nu drar jag till Österlen över helgen för att fira Stina och mig. Alkohol lär förekomma. Ta ta! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jaaa men visst! Inte min kopp te men det svänger ju som på vilken saloon som helst!! 😱

Det jag spontant kom på (även på förra låten du la ut nyss) är att ditt och (Stina? som körar på förra låten) sjunger med ett tydligt svenskt uttal...kanske kan filas på? Kanske är en smaksak...Det var dock tydligare på förra låten.

Hej hopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Har inte speciellt mycket till övers för den här typen av musik. Men det här var fan riktigt bra! Fin sång. Hacke, din röst passar perfekt till det här. Uppenbarligen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom igen katten, det svänger ju! 😛

Speciell eloge till hacke för klockrent prestation på sångfronten, (tydligt uttal, skön attitydfull accent, mm.)

Den låten satt där den skulle... skulle vilja höra den live-inspelad med ett band på en rökig pub.... med ostämt barpiano och allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

😠 "fuck it all" 😄

Haha, den här va ju helt underbar! Särskilt skön betoning på "fuck it all".

Najs musik, Myrli

.Viktor

Tack...

Hackeman.. vad har du haft för effekt på rösten? är det nån form av dist?

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh yeah! 🙂

Riktigt bra detta häringa! Musiken, texten och hackes röst lever helt klart i symbios med varandra 😎

Tvärt om vad Marängen sa tycker jag att det skånska svengelska uttalet höjer känslan på låten ytterligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...