Jump to content
Annons

Nya plattor i brevlådan


hammagrella

Recommended Posts

Jag hör till den gamla skolan av idioter som föredrar att köpa musik i CD-format och dessutom tycker det är helt okej att betala för sig. Tycker det ligger något magiskt i att lägga vantarna på "nya" plattor, inte minst när man beställer via internet och får ett paket i brevlådan/på posten och man nästan glömt bort vad man beställt.

Har just nyttjat en sommarrea och fick idag ett pac med följande:

Styx - "Paradise theater" (pudelprogkanadensarnas stora hitplatta)

Spock's Beard - "The Light" (modern progrock, Genesis möter Rush)

Ben Folds - "Songs for silverman" (punkålderns Elton med ny platta)

Alice Cooper - "Dirty diamonds" (ny platta av Alice, inte så dålig som ni tror)

Fountains of Wayne - "Utopia parkway" (lysande powerpop för 49:-)

Roxy Music - "Country life" (bästa Roxy-plattan med nakna tyska brudar på omslaget)

Veckan e räddad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Håller med till fullo - dessutom brukar jag hitta mycket som är i min smak till mycket humana priser på Ginza.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara hålla med. Enda problemet när man får hem sitt sexpack är vilken skiva man ska spela. Brukar ta ett tag innan skivorna "satt sig" när man får så många på en gång. Lite hysteriskt på nå't sätt 😛

Roxys bästa: Country Life OCH Stranded, så behöver man inte mer :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Köpa vinyl var mycket roligare än att köpa CD. Tänk bara en fet vinylplatta med genomarbetat omslag och kanske en flersidig insert...

Det var julafton det.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Köpa vinyl var mycket roligare än att köpa CD. Tänk bara en fet vinylplatta med genomarbetat omslag och kanske en flersidig insert...

Det var julafton det.

//nemo

Det är julafton även idag 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Kom precis hem med en kasse vinyl, nästan bara från Get Physical Music, världens bästa label. Just nu iallafall. 😛

Få gissa, en av dom är Mandarine EP? 😕 Vart handlar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Nä, ingen mandarin. 🙂 Handlar i Malmö, kommer aldrig ihåg vad dom heter...

Aha, I see. har inte hört den än, men folk säger att den ska vara the bomb. DJ mag skrev; "Anthem Alert!". Själv väntar jag fortfarande på pengar så jag kan plocka upp Silver City - Another Dimension på 20:20 (VIS 119). Skitgrym.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, ingen mandarin. 😎 Handlar i Malmö, kommer aldrig ihåg vad dom heter...

Aha, I see. har inte hört den än, men folk säger att den ska vara the bomb. DJ mag skrev; "Anthem Alert!". Själv väntar jag fortfarande på pengar så jag kan plocka upp Silver City - Another Dimension på 20:20 (VIS 119). Skitgrym.

Nu vet jag vilken du menar! Booka Shade-låten!

En av vårens bästa imo.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Nä, ingen mandarin. 😮 Handlar i Malmö, kommer aldrig ihåg vad dom heter...

Aha, I see. har inte hört den än, men folk säger att den ska vara the bomb. DJ mag skrev; "Anthem Alert!". Själv väntar jag fortfarande på pengar så jag kan plocka upp Silver City - Another Dimension på 20:20 (VIS 119). Skitgrym.

Nu vet jag vilken du menar! Booka Shade-låten!

En av vårens bästa imo.

Yeah! Det är tydligen en hel EP! GPM029. Måste genast checka den på juno då 🙁

EDIT. Den var inte riktigt min kopp te. Men förstår om folk spelar den. Lyssnade på helt sprillans nya DJ T - A Guy Called Jack också. Den däremot var phet! Framför allt Samim & Michal's remix.

Hur OT i OT är jag inte nu? 😏

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...